תסמיני סוכרת והטיפול בהם

מהי סכרת?

סכרת זוהי מחלה מטבולית מתאפיינת בכמות גבוהה ומרוכזת של גלוקוז בדם, ובמקרים מסוימים גם בשתן. באופן כללי, הבעיה המרכזית במחלת הסכרת היא חוסר, בין אם מוחלט ובין אם יחסי, של אינסולין בדם. האינסולין, מיוצר בבלוטת הלבלב וממנה עובר לדם בהתאם לרמת הסוכר (גלוקוז); כאשר רמת הסוכר עולה, כמו לדוגמא אחרי ארוחות, האינסולין מתיר כניסה של סוכר אל תאי הגוף לטובת הפקת אנרגיה שמסייעת לתפקוד תקין של התאים. בסכרת, תהליך זה נפגע. לפיכך, חולי סכרת חווים שני מצבים הפוכים: מחד, מצב של כמות יתרה של גלוקוז בדם (לרוב כתוצאה מפעילות לא מספיקה של האינסולין) ומאידך, מצב של כמות מופחתת מדי של גלוקוז בדם (לרוב, לאור כמות מוגברת של אינסולין).

ישנם שני סוגים מוכרים עיקריים של סכרת: סכרת מסוג 1 נגרמת כאשר לא מיוצר מספיק אינסולין על ידי הלבלב. בסכרת מסוג 2, תאי הגוף לא מגיבים בצורה מיטבית לאינסולין מה שיוצר רגישות מופחתת של התאים השונים לאינסולין ולעיתים גם לייצור עודף של אינסולין בעקבות כך.

 

תסמינים

התסמינים העיקריים של המחלה הם צורך רב להתפנות, צימאון מוגבר וכן תחושת יובש בחלל הפה, חולשה ועייפות ברמה גבוהה מהרגיל, ירידה במשקל למרות תיאבון רגיל או אף מוגבר. יש לציין שלעיתים אבחון הסכרת מגיע באופן מפתיע על ידי בדיקת דם שגרתית וכמו אינטרקום לעסקים בארץ, כשאתה לא יודע לאן לצלצל, כך מפתיעה הסכרת.

 

דרכי טיפול

סכרת בדרך כלל מטופלת באופן תרופתי ועל ידי הזרקת אינסולין על מנת לאזן את רמתו. אולם, יש הבדל באופן הטיפול בין סוגי הסכרת השונים; חולי סכרת מסוג 1, חייבים להזריק אינסולין לאור הבעיה בייצור שלו. לעומת זאת, חולים בסכרת מסוג 2, בנוסף לטיפול התרופתי, יכולים להיטיב את מצבם גם על ידי שינוי תזונה למאוזנת יותר, שימוש בצמחים כמו צמחי מרפא לסכרת ועוד, וייתכן כי הדבר יוביל לשימוש מופחת יותר בתרופות ובאינסולין. יחד עם זאת יש לציין כי עליכם להתייעץ עם רופא בנוגע לאופן הטיפול במצבכם, בין אם תרופתי ובין אם טבעי, וכי הטיפול הטבעי אינו מחליף את הטיפול הקונבציונאלי, אלא מהווה תוספת משלימה אליו.

ציוד רפואי

 

איך אפשר לסייע לסכרת באופן טבעי?

אורח חיים בריא – באימוץ אורח חיים התורם להפחתת רמת הסוכר בדם. זאת ניתן לעשות על ידי תזונה מתאימה: למשל, על ידי צריכת מזונות עם ערך גליקמי נמוך יחסית כמו דגנים מלאים, פירות, קטניות, הימנעות ממשקאות מתוקים ואלכוהוליים וכן ממזונות מעובדים ועוד. בנוסף, מומלץ לאכול ארוחות קטנות ותכופות, לצרוך מזונות עשירים בסיסים ועוד. דרך נוספת לשמירה על אורח חיים בריא היא פעילות גופנית הולמת וכן שימוש בצמחי מרפא שמסייעים לסכרת.

צמחי מרפא לסכרת – הרפואה הסינית מאמינה בסגולותיהם של צמחים מסוימים בהקלה על כאבים, שיפור מצבים, ואף בריפוי מחלות. במקרה של סכרת, השימוש בצמחי המרפא, לפי הרפואה הסינית, מסייע במניעת עלייה של רמות הסוכר, ואף הדרדרות למצבים בריאותיים חמורים יותר. צמחי המרפא מתאימים את עצמם לתסמינים השונים מהם סובלים החולים באופן אינדיבידואלי. כך אם אתם סובלים מעייפות מוגברת, יתאימו לכם פורמולה שעונה על בעיה זו. הטיפול הטבעי כאמור, מכוון יותר לחולים בסכרת סוג 2, ומטרתו לייצב את רמת הסוכר בדם על ידי אימוץ אורח חיים בריא. קיימות פורמולות שונות של צמחי מרפא שמסייעות לאיזון כמות הסוכר. כדי להבין איזו פורמולה מתאימה עבורכם, התייעצו עם רופא מתאים או מטפל ברפואה סינית.

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *