תנאי הזכאות לפרילנסרים ועצמאים המבקשים פטור ממס הכנסה

אי אפשר להתעלם מההד התקשורתי שנוצר ביממה האחרונה, לאחר הגילוי המסחרר שעלה מצד עובדים עצמאיים שעוסקים בתחום השירות. מי שעוקבים אחר התקשורת, וודאי יודעים במה מדובר ואולי הגיעו לפה כדי להכיר בנושא באופן מעמיק.

בשורות הבאות נציג בפניכם את תנאי הזכאות שמגיעים לפרילנסרים ועצמאיים שמבקשים פטור ממס הכנסה, כדי להציג את כל האינפורמציה שהייתה חסרה למי שהביאו את הנושא לכותרות. הישארו אתנו ותהיו בטוחים שתצאו מפה מומחים בתחום זה.

 

בואו נתחיל מההתחלה ונכיר בהגדרה של עצמאי

רגע לפני שנציג בפניכם את תנאי הזכאות, עליכם לדעת מה ההגדרה של עצמאי. שכן, כך תוכלו לדעת בתור התחלה שהמידע שיופיע בשורות הבאות נוגע לכם. נציין כי עצמאי הוא מי שמבקש לתת שירות או למכור סחורה מסוגים שונים בישראל. מדובר בעצם באדם שפתח תיק עצמאי ברשויות הבאות:

  • מס הכנסה
  • מע”מ
  • ביטוח לאומי

חשוב לציין כי המדריך הנוכחי נוגע למי שפתחו תיקים של עוסק פטור ומורשה כאחד. עכשיו, כשאתם מכירים בהגדרה מקרוב, ניתן להמשיך אל הנושא שלשמו התכנסנו כאן היום – תנאי הזכאות.

בואו נתחיל מההתחלה ונכיר בהגדרה של עצמאי

תכירו את תנאי הזכאות שיאפשרו לכם לקבל את הפטור

מי מכם שנחשבים לעובדים עצמאיים בישראל וסובלים גם ממחלה קשה, יכולים לקבל פטור ממס הכנסה עבור ההכנסות שלהם.

ראוי לציין כי החוק בהקשר זה הוא ברור – מי שזכאים לקבלת הפטור הם חולים שנקבעו להם לפחות 90% נכות משוקללת לתקופה זמנית שעולה על 185 ימים או מי שקיבלו את אחוזי הנכות הללו לצמיתות.

ראוי לציין שיש גם יוצא דופן. כלומר, עצמאי שנקבעו לו כ – 75% נכות ויותר, צפוי לקבל הטבות מס שנוגעות לקופת הגמל בלבד.

 

רוצים לבדוק אם אתם זכאים? יש 2 דרכים לעשות זאת

יש רשימה ארוכה של מחלות שמאפשרות לעובדים העצמאיים שחולים בהם לקבל פטור ממס הכנסה. המדריך הנוכחי קצר מלהכיל את כל שמות המחלות הללו. לכן, בחרנו להציג בפניכם את 2 הדרכים שיאפשרו לכם לבדוק את תנאי הזכאות בקלות, הנה הן:

באמצעות כניסה לאתר של המוסד לביטוח לאומיבאמצעות יצירת קשר עם גורמים מקצועיים (חברות למיצוי זכויות)

 

מתכננים לפנות לגורמים מקצועיים? כדאי שתבררו פרטים אודותיהם תחילה

אם הדרך השנייה נשמעת לכם כמתאימה, עליכם לערוך בירור מעמיק ברחבי הרשת טרם הפנייה אל החברה הנבחרת. שכן, יש כל מיני חברות שישמחו לתת לכם שירות, אך לא כולן יעשו זאת על הצד הטוב ביותר.

לכן, ההמלצה היא לקרוא חוות דעת ברשת ולשוחח עם עובדים עצמאיים אחרים שזכאים לפטור המדובר. אלה יוכלו לכוון אתכם אל עבר הבחירה הטובה ביותר.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שעסק בתנאי הזכאות לפרילנסרים ועצמאיים שמבקשים פטור מתשלום מס הכנסה. עכשיו יש לכם את המידע בנושא, כך שנותר לכם רק לצאת לדרך!

 

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *