ציפוי שיניים: האם זה כדאי?

התקנה של ציפוי שיניים באמצעות רופא שיניים מומחה מהווה הזדמנות לקבלת חיוך מושלם ולבן. עם זאת, מדובר בטכניקה אשר לה יתרונות וחסרונות. במאמר זה נציג בפניכם את כל המידע לגבי ציפוי שיינים, כך שתוכלו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר.

 

ציפוי שיניים: מהם היתרונות?

ציפוי שיניים הומצא עוד בשנות ה 30, אולם רק לאחרונה זוכה לתהודה מחודשת, וזאת בשל העובדה כי בעשור האחרון פותחו ציפויים מחרסינה אשר אותם ניתן להתקין באופן קל ופשוט באמצעות רופא שיניים בירושלים אשר הוא בעל התמחות ספציפית בתחום, ללא צורך בשימוש בדבק זמני. מדובר בציפוי קבוע אשר נשמר למשך שנים רבות, ולו יתרון רבים. היתרון הבולט של ציפוי הוא לא רק במראה הלבן והבוהק, אלא גם בעובדה כי מדובר בפתרון אסתטי לצורך סגירה או צמצום של רווחים בשיינים, עיצוב של צורת השן וכן יישור שיניים עקומות. מדובר בתהליך קצר ולא כואב, והתוצאות ניכרות כבר מהיום הראשון. לרוב, מדובר במפגש אחד או שניים לכל היותר, כאשר לפני הפגישה ייקח הרופא דגימות של מבנה השן לצורך ביצוע התאמה מדויקת של הציפוי, כמו גם בחירת גוון טבעי אשר מקנה בסופו של דבר חיוך מושלם ולבן. ניתן להשתמש במגוון רחב של ציפויים, כאשר הסוג הנפוץ כיום הינו נאנו קומפוזיט. מדובר בציפוי חרסינה אשר נחשב לנגיש יותר מבחינת המחיר ביחס לסוגים אחרים של ציפויים, והוא אינו דורש השחזה של השן באמצעות ציוד מיוחד. סוג נוסף ונפוץ של ציפוי הינו ציפוי למינייט – ציפוי עמיד אשר נשמר למשך שנים רבות, בשל תהליך עיבוד ייחודי אשר כולל דחיסה של הציפוי בתנור, ולכן מדובר בציפוי חזק. ציפוי שיניים זה מומלץ ע”י רופא שיניים, אולם יש לקחת בחשבון כי כל ציפוי מצריך קודם כל פגישה אצל הרופא, לצורך בחירת חומר הגלם בו ייעשה שימוש, בהתאם למצב הנוכחי של השיינים. במידה וישנה דלקת חניכיים פעילה, ייתכן כי תידרשו להמתין, בכדי לטפל ולשקם את השן

שיניים

 

מהם החסרונות של ציפוי שיניים?

ציפוי שיניים הוא תהליך יקר למדי, ויכול להגיע לעלות של עשרות אלפי שקלים, במידה ומבצעים את הציפוי על כל השיניים. בנוסף, הציפוי סופג צבעים ולכן שתייה של משקאות ממותקים או קפה אשר עשויים לגרום לשינוי צבע של הציפוי, לאורך הזמן. חסרון נוסף אותו יש לקחת בחשבון הוא המצב הנוכחי של השיינים. למעשה, שיטה של השחזת השן לצורך התקנה של הציפוי עשויה להחליש באופן משמעותי את השיינים. יש לקחת בחשבון כי ציפוי נאנו קומופזיט הינו ציפוי עדין, ולכן הפעלה של לחץ על השיניים עשויה להוביל לשבר בציפוי. לכן, נדרשת עדינות כמו גם הימנעות משתייה של משקאות ממותקים או עישון, לצורך שימור התוצאות לאורך שנים.

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *