האם פירוש חלומות יכול להוריד לנו את הלחץ הנפשי?

לחלום זו פעילות מסובכת מאוד. לדברי פרויד, מטרתו של חלום היא לספק את הרצונות שאנו אפילו לא יכולים להשמיע, או לפעול למענם כאשר אנו ערים. פירוש הדבר שעלינו לפענח את חלומותינו על מנת שיחשפו את משאלותינו הלא מודעות. זה לא תמיד קל. במאמר הבא נדון ביתרונות של פירוש חלומות.

 

חלומות: חלון לרצונות הפנימיים

ככל שאנו מתבגרים, הדברים שאנחנו רוצים מהחיים מסתבכים יותר. לפעמים אנחנו רוצים דברים שלא מרגישים לנו נכון. לדוגמה, אנו עשויים לרצות את תפקיד הבוסית שלנו. אם היא הייתה יודעת את זה, זה היה יכול להכניס אותנו לצרות. אז אנו מסתירים את הרצון הזה גם מהבוס שלנו וגם מעצמנו. במקום לדבר על או לחשוב לקחת את העבודה הזו, אולי נחלום על לנצח מישהו במשחק, והאדם שניצחנו יהיה דומה לבוסית שלנו בצורה כלשהי. התת מודע שלנו מרגיש מרוצה מהחלום ומאפשר לנו להמשיך לישון מכיוון שהוא מספק את משאלתנו הסודית.

 

חלומות יכולים קשים

כשמפרשים חלום הוא יכול לחשוף משהו מאוד מטריד. לדוגמה, אנו עשויים לגלות כי אנו נמצאים במערכת יחסים עם מישהו שמזכיר לנו את ההורה שלנו, ונתהה האם התחתנו עם אמנו או אבינו. ייתכן שיהיה רגע לא נוח בו אנו מבינים שהאדם הזה קרוב מדי או מוכר מדי – שיש משהו שדומה לגילוי עריות בקשר. לפיכך, חלומות יכולים לחשוף היבטים מוזרים, יוצאי דופן ובלתי צפויים בעצמנו.

ובכל זאת יש חשיבות רבה בפירוש חלומות.

 

6 סיבות מדוע חשוב לפרש את חלומותיכם

  1. נצל את החלומות שלך. אתה חולם כל לילה. כשאתה מתעורר וחושב על חלום, יש לך הזדמנות לגשת לתוצר של התת מודע שלך.

 

  1. חלומות הם שטח מוכר. הם נוצרו, בין השאר, על ידי מה שהתרחש ביום הקודם.

 

  1. חלומות הם לא רק חזרה על מה שקרה במהלך היום. הם כוללים גם את העבודה הפעילה שלנו על בעיות שלא נפתרו במהלך היום. כמה תגליות מדעיות חשובות התרחשו כתוצאה מחלום.

 

  1. למרות שאולי איננו מודעים לתת מודע, הוא מתגלה בחלומותינו. אם אנו מבינים כיצד בנוי החלום, אנו יכולים להבין משהו על החלק במוחנו שאיננו יכולים לראות.

 

  1. חלומות הם משמעותיים. כל אחד מאיתנו מרכיב מערכת סמלים משלו ואנו משתמשים בהם בכדי להסתיר את משמעות חלומותינו. אז הסירה בחלום לא אומרת שכל הסירות מסמלות משפחה; זהו השימוש האידיוסינקרטי שלך בסמל.

 

  1. המשמעות בחלומות נסתרת מכיוון שאמת החלומות יכולה להיות מוזרה ומטרידה. חלומות נועדו להשאיר אותנו ישנים. לשם כך הם מעניקים את משאלותיהם של החלקים בעצמנו שרוצים משהו – ויעירו אותנו לקבל אותו. לדוגמה, ילד רעב יחלום לאכול משהו נפלא וזה יספק אותם מספיק בכדי שיוכל להישאר ישן.

חלום

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *