פטור ממס הכנסה לאנשים עם מוגבלות התפתחותית בישראל

המצב הכלכלי במדינת ישראל כיום לא ממש פשוט. הרבה מאוד אנשים לא הספיקו להתאושש מהמכה הקשה שנחתה עליהם בזמן הקורונה, ועוד משבר כלכלי כבר דופק על הדלת. המחירים לא מפסיקים לעלות בכל התחומים, ובאופק לא נראית שום תקווה לירידות מחירים או אפילו לאיזו התמתנות.

בזמנים כאלה, כמובן שמי שהכי נפגע הם האנשים שעד עכשיו היו קרובים לקצה, וכל קושי נוסף יכול לפגוע בהם באופן אנוש מבחינה כלכלית. במשפחות שבהן אחד או אחת מבני המשפחה סובלים ממוגבלות התפתחותית לרוב מוציאים הרבה כסף על טיפולים בריאותיים באותו בן משפחה, וגם משקיעים בו המון זמן, כך שקשה לעבוד במשרות מלאות. לכן חשוב להכיר את ההטבות והזיכויים שמגיעים לאנשים עם מוגבלות התפתחותית.

 

פטור ממס הכנסה

מס הכנסה הוא מס שנגבה מכל אזרח שעובד ומקבל משכורת במדינת ישראל, וזו בעצם אחת הדרכים הכי בסיסיות של המדינה למלא את הקופה הציבורית. אבל חשוב לדעת שישנם יחידים שמקבלים פטור ממס הכנסה, מכיוון שהמדינה מבינה שהם זקוקים לכל שקל באופן ממשי. כפי שהסבירו לנו המומחים של חברת בשביל הזכויות, אדם עם 100% נכות, או עם למעלה מ- 90% נכות בחישוב מצטבר יהיה זכאי לפטור מתשלום ממס הכנסה. מה שקובע לצורך העניין הוא אחוזי הנכות ולא המחלה או הבעיה הבריאותית הספציפית.

מס הכנסה לבעלי מוגבלויות

פטור ממס הכנסה לבעלי מוגבלות התפתחותית

חשוב לדעת שהורים לילדים עם מוגבלות, גם אם הילדים בני יותר מ- 18, זכאים ל- 2 נקודות זיכוי. מדובר על הטבה שיכולה להיות שווה מאות שקלים בחודש ואלפי שקלים בשנה. חשוב לדעת שמדובר על זיכוי שיכול לכול גם באופן רטרואקטיבי, כך שאם שילמתם מס הכנסה בתקופה שהגיע לכם פטור מתשלום מס הכנסה, אתם זכאים לקבל בחזרה את כל הסכום ששילמתם. אם ההורים לא מתפקדים או שהם לא בחיים, האחים או האחיות שממונים כאפוטרופוסים של בעל המוגבלות זכאים לקבל את נקודת הזיכוי ממס הכנסה.

 

מי זכאי לקבל את ההטבה?

כל תושב במדינת ישראל שמשלם מס הכנסה ויש לו או לבן או בת הזוג שלו מנישואין ילד או ילדה עם מוגבלות זכאי להטבה, כאשר התנאים מעט משתנים בהתאם לגיל הילד (מעל גיל 18 או מתחת לגיל 18). רק אחד מההורים זכאי לקבל את ההטבה, אך אם ההורים פרודים ולא מנהלים יחד משק בית כל אחד מהם זכאי לקבל את ההטבה. אם הילד בן פחות מ- 18 הוא צריך להיות מאובחן על ידי נוירולוג או רופא מומחה, אם הילד בן יותר מ- 18 הוא צריך להיות בעל דרגת אי כושר השתכרות של לפחות 74%.

 

סיכום

כדאי מאוד להכיר את ההטבות וללמוד  היטב את הנושא. מדובר על חיסכון משמעותי בכל חודש שמאפשר להשקיע עוד קצת בטיפול בבן המשפחה.

מס הכנסה לבעלי מוגבלויות

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *