למה גברים צופים בפורנו

דרך פורנו אפשר לקבל מושג וחשיפה מסוימים לעולם המין, אבל כולנו יודעים שמדובר באופציה עם המון צדדים שליליים. אז למה גברים צופים בפורנו אם הכל בו מעוות לחלוטין? האם רק כדי להיות מסופקים? על פי כל המומחים לסקסולוגיה ומיניות, יש עוד הרבה סיבות מעבר.

קודם כל, חשוב לומר שהצפייה בפורנו היא סוגיה משותפת לגברים ולנשים גם יחד, כשאחוז הגברים הצורכים פורנו הוא פשוט גדול יותר מאחוז הנשים במשוואה (הסיבה בפסקה הבאה). רובנו מניחים שהפורנו משמש כדרך להגיע לפורקן מיני, כך שאין צורך להתעמק בו או בסיבות שבגללן צופים בו. אבל מה אם יש מניעים נסתרים לצפייה של גברים בפורנו? מתברר שרוב המומחים מאמינים שמאחורי הרצון לצפות מסתתרים פחדים, כמיהה לקשר אינטימי ולפעמים גם תלות מסוכנת.

סיבה 1: גברים צופים בפורנו כי הם חסומים רגשית

הצפייה בפורנו מתחילה בדרך כלל בגילאי ההתבגרות, כאשר הסקרנות וגם ההורמונים מציפים את בני הנוער והם מעוניינים לדעת עוד על עולם המין. אך מומחים טוענים שנערים ניגשים באופן שונה לנושא מנערות. בעוד שנערות מתחנכות על בסיס קשרים אינטימיים, רגשות והתמסרות והן פועלות לפיהם גם בחייהן הבוגרים, נערים מתחנכים על הישגים, ביצועים וצליחת מכשולים. הם לומדים לחשוב שהצורך שלהם במין הוא ביולוגי, שהם חייבים פורקן בסך הכל ולכן הם מגיעים לקשר הרומנטי עם מיומנויות נמוכות יותר ואגו שמכתיב להם איך להתנהג.

ההתנהגות הזו מעוררת לא מעט חסמים רגשיים והיא יוצרת בעיות כמו חרדה, חוסר ביטחון ופגיעות גבוהה מאוד בקשרים אינטימיים. גבר שמרגיש חוסר ביטחון, פגיע או במצב של חרדה, נוטה כמובן להתנחם בסקס שאין בו מעורבות רגשית כמו סטוץ, מין בתשלום וכמובן פורנו. כאן שום גבר לא סובל מדחייה, או מהתחושה שהוא לא מספק אתת האישה והוא אפילו לא צריך ליצור איתה שום אינטראקציה.

סיבה 2: פורנו הוא דרך נוחה לתקשר

סקס הוא שפה ודרכה אפשר לבטא רגשות דרך הגוף ולא דרך מילים. גברים רבים מבטאים דרכה את הרגש שלהם ולכן זו אחת הסיבות שבגללה הם צופים בפורנו. אז למה שהם לא יביעו את הרגשות שלהם במיטה? ובכן, בפורנו הם כמובן יכולים להוריד מעצמם את הצורך לפתות, לחזר, להשיג תשומת לב או כל מאמץ אחר.

סיבה 3: כעס ובושה הם בעצם דברים מחרמנים

גברים שסובלים מתחושות כמו בושה, כעס, זעם, שליטה וכוח, צופים בפורנו מתוך רצון להתגבר על התחושות שלהם, אבל לא רק: חלק מהתחושות האלה מעוררות את העולם הארוטי. למשל הרצון לשלוט במישהו אחר שמספק לנו דחפים מיניים, הצורך באגרסיביות או בשימוש בכוח ועוד. זה מצחיק להודות בכך, אבל כל הדברים שמפחידים, גם מגרים ומושכים בו זמנית.

סיבה 4: רגשות הופכים לפנטזיה המושלמת

סיבה אחרת לפי קביעות המומחים היא השימוש בפורנו על מנת לפתור קונפליקטים רגשיים מורכבים. בפורנו, כל חוסר ביטחון או בושה הופך לפנטזיה, כל תחושת דחייה שהגבר אי פעם סבל ממנה הופכת לזעם או רצון להכניע, כל מחלוקת או חסימה רגשית מעוררת את הדחף לבזות נשים שהגבר אי פעם הרגיש דחוי או קטן על ידן ובסך הכל מדובר במעשה של נקמה.

סיבה 5: הצורך להשוות בין עולם הפורנו למציאות

ארוטיקה והדרך של גברים לנהל אותה היא סוג של דחף פנימי לאשר את עצמם. הם מנסים להשוות את היכולות, הגודל או הביצועים שלהם לאלו שעל המסך, לראות שהם מסוגלים לבצע תנוחות מסובכות או לסחרר נשים בדיוק באופן שבו זה מתרחש. בעיקר הם רוצים לדעת, שמה שקורה בפורנו, יכול לקרות להם במציאות. ולכן התחושה שמקבלים בדרך כלל, היא או של פנטזיה שברור שאי אפשר לקיים במציאות ולכן אפשר לצרוך אותה רק שם, או של אקט שנראה מאוד ריאליסטי ואפשר לתרגם אותו לסקס אמיתי.

סיבה 6: כאן כל גבר מלך, בלי תנאים

גם אם הקשרים המיניים של הגבר עם נשים במציאות הוא מרוחק מאוד, או שהן קשות עבורו להשגה, דרך הפורנו הוא יכול לקבל אלפי נשים זמינות שיתחרו על תשומת הלב שלו. ההנאה של השחקנית מהאקט היא ללא תנאי, הקבלה שלה היא ללא תנאי וכל תחושת פגיעות בחיים האמיתיים הופכת לאהבה וקבלה. לא רק שהשחקנית על המסך לא דוחה את הגבר, לא משנה מה הפנטזיה שלו, היא תמיד מתחננת לעוד ומתגמלת בסיפוק שלו.

האם צריך להגביל צפייה בפורנו?

כל הניסיונות לצנזר או לחסום את הצפייה של אנשים בפורנו, התבררה עד היום רק כטריגר שעוזר לצפות בו יותר. אנשים תמיד ינסו להתגבר על חסמים או מכשולים בדרכים הנוחות ביותר ולכן חשוב לעודד יותר פתיחות ומודעות לסיבות שבגללן גברים צופים בפורנו, לדבר על פתיחות וכנות בהקשרים של אהבה וזוגיות ולפתור צרכים רגשים חסרים שתמיד יש ניסיון למלא מחדש דרך הפורנו.

DateMe