קיום יחסי מין

כסף וכוח מסובבים את העולם, אבל גם יחסי מין. הם חיוביים ובריאים מצד אחד, מעודדים את הקשר הזוגי וגם עונים על אחד הצרכים החזקים ביותר בטבע. מצד אחר, הם עלולים להיות מטעים, מתסכלים, מבלבלים ואפילו מסוכנים. בכתבה הבאה ננסה לסקור את כל מה שחשוב לדעת לגבי קיום יחסי מין – מהו חינוך מיני תקין בקרב ילדים ונוער? כיצד ניתן לשמור על התשוקה גם אחרי עשרים שנות זוגיות? והאם לתדירות ישנה משמעות?

 

איך מקיימים יחסי מין “נכון”?

סקס הוא אישיו בכל גיל. המטרה הביולוגית שלו היא כמובן רבייה, אך אנחנו נהנים ממנו גם לאורך הקשר הרומנטי, לומדים על עצמנו וגופנו, על בני הזוג ועונים על סיפוק היצרים האישי. כשסקס נפגש עם עולם המחקר, בדרך כלל נשאלת השאלה – מי או מה קובע את ההבדלים בין הצורך המיני של אנשים שונים? חלק מהאנשים ירצו לקיים יותר יחסי מין מאחרים, חלקם יעדיפו תנוחה או אקט מסוים יותר מאחרים, יש גם כאלה שיעריכו יותר את הסקס בחושך ואת אלה שבדרך כלל הנושא הזה מעורר אצלם סוגיות אישיות. מובן שיחסי מין משתנים מאדם לאדם, אבל הם גם נוטים להשתנות לאורך החיים עצמם – הרצונות, החשקים וגם הדברים שעושים טוב יותר או פחות עשויים להשתנות בהתאם לגיל, תקופה, מצבי רוח ועוד המון סיבות טובות.

מאותה סיבה, קשה לדבר על כמות “תקינה” של יחסי מין. אם בכל זאת תרצו לקבל קצת סטטיסטיקה, דעו שמדובר בעיקר על רף ה-70%. אם הסקס תקין, מוצלח ומספק – הסיכויים שהקשר הזוגי תקין יעמדו על 70%. אם הסקס נעדר מהיחסים או בלתי מוצלח/ מספק – הוא עשוי לפגוע בקשר הזוגי בסבירות של 70%. במילים אחרות – כל אחד והתדירות שמתאימה לו. ככל שהוא ימצא בני זוג עם תדירות תואמת, כך עשוי להשתפר ולהעמיק הקשר בצורה בריאה והדדית.

 

על קיום יחסי מין וזוגיות: האם ניתן להסתדר בלעדיהם?

במקרים מסוימים גם אם אין התאמה בהעדפה, בתדירות או בתשוקה בחדר המיטות, אין זה אומר שהקשר הזוגי נידון לכישלון. זוגות רבים אוהבים מאוד וגם נמצאים ביחסי חברות מעולים, אך מקיימים פחות יחסי מין או פחות מרוצים מהתפקוד של בני הזוג. המומחים מאמינים שלמרות החברות והאהבה, חוסר סקס פוגע בזוגיות לטווח ארוך. לכן אם מעוניינים שהיא תצליח ותשרוד את מבחן הזמן, יש צורך לטפל בנושא המיני, לא להדחיק אותו משום שהוא עשוי לעורר בעיות נוספות (אפילו כאלה שנראות בלתי קשורות).

ועוד עניין לגבי סקס לאורך הזוגיות – אתם יכולים להתנהל ללא סקס תקין (מבחינת רמת החשק והמשיכה, התדירות והאיכות) כל עוד קיימים דברים אחרים שמלבים את הזוגיות. אבל בדרך כלל אם הנושא המיני יתעורר, הוא יהיה מלווה במאבקים קשים וצריך לקחת זאת בחשבון. זוגות ותיקים עם כמה וכמה שנות זוגיות יפות יחד, עשויים לחוות תקופות משתנות ביחסם לנושא. כל עוד קיימת הדדיות והבנה בין בני הזוג לשינויים בתדירות המין, האריכות שלו וגם אופן הביצוע, חשוב להמשיך ולתמוך אחד בשני ולשלב מידי פעם דברים חדשים לתיבול האווירה כדי לשמר את האש. אם לאחר זמן ממושך יחד קיימת תחושה של בעיה בתחום המיני והשיחות או הדרישות אינן עוזרות, מומלץ להגיע לטיפול מיני.

 

מה חשוב לדעת על קיום יחסי מין בקרב בני נוער?

כשמדברים על קיום יחסי מין, עולות לא מעט שאלות לגבי תפיסת בני הנוער בעניין. התנסויות ראשונות, סקרנות, אהבה, משיכה מינית וגילוי עצמי הם רק חלק מהדברים שמלווים את הגיל שנע בין “אסור” ל”אפשרי”. יחד עם זאת, אנו לא נוטים לשוחח עם בני הנוער שלנו בצורה קבועה או מספיקה על הנושא ובדרך כלל שולחים אותם לגלות את העולם המיני לבדם, מה שיוצר התקשרות גרועה עם הצד האפל של עולם המין.

אמנם קשה ומביך לשוחח עם או ליד הילדים שלנו על מין, אבל מיניות בריאה מתחילה בחינוך וככל שהחינוך ייעדר מהמשוואה, כך עלולים בני הנוער לקבל תפיסות מציאות שגויות, לטפח יחסים מיניים לקויים, בלתי בריאים ומסוכנים, להיכוות קשות מסיטואציות של התנסות ראשונה ובעיקר למצוא את עצמם מתמודדים לבד עם הסוגיה, מבלי שיצליחו לשתף בכך את הוריהם.

ההמלצה היא להתחיל את השיחות המיניות בהתאם לבשלות הילד וההבנה על פי גילו. חשוב לנטוע בילדים כבר מגיל צעיר תחושת ביטחון לגבי הנושא וככל שהפתיחות והשיח על מיניות יהיה נעים ורחב יותר, כך בגילאי העשרה המודעות וגם קבלת ההחלטות יהיו מפותחים מאוד. הזכירו לילדיכם שוב ושוב שאין לקיים כל מגע גופני שהוא עם זרים. לצד זאת ציידו אותם בהרגשה שתמיד תאמינו להם, גם אם מישהו אחר מבטיח אחרת. עודדו אותם לשמור איתכם על יחסים פתוחים גם בגילאי העשרה אך הימנעו מלחטט. שאלות כמו “מה עשיתם אתה והחברה כשנכנסתם לחדר”, רק ירחיקו אותם מכם ויסגרו את הפתח לשמוע מהם אי פעם על הנושא. עדיף לשאול שאלות מנחות ופתוחות כמו “נעים לך עם החברה שלך?” וגם להזכיר מידי פעם חוקים חשובים לגבי אמצעי הגנה, אך עשו זאת בנועם.

 

קיום יחסי מין – אין ספר הדרכה

נושא יחסי המין הינו גדול ומורחב יותר ממה שמאמר אחד בנושא יוכל לספק. ניתן ללמוד על מיניות ויחסי מין מאלפי מקורות קיימים, כאשר רובם הגדול נמצאים כמובן באינטרנט ובחינם. מעבר לכך, מדובר בתחושה האישית, בהרגשה ובתפיסה המינית שכל אחד מאיתנו טיפח עם הזמן. אם אתם חווים כעת קושי או מעצור כלשהו בקיום יחסי מין, חשוב להבין מדוע ולפנות לטיפול המתאים. אם חשוב לכם לקבל נתונים או טיפים בנוגע להתמודדות בזוגיות, עם בני הנוער או לגבי סיטואציות מסוימות, תוכלו לקבל מידע עשיר מאלפי מאמרים וספרים ולהתאים את האמור בהם לאמות המידע האישיות שלכם.

לשלל מוצרי מין היכנסו לחנות סקס של רד פוינט:  https://redpoint.co.il.

קיום יחסי מין

DateMe

האם אני נשוי באושר

כמה פעמים בחיינו שמענו את הבדיה “והם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה”? במאמר זה נבדוק את השאלה האם אני נשוי באושר? כמובן שמדובר

קרא עוד »

אורגזמה

לא מצליחה להגיע לאורגזמה או רוצה להעניק לבת הזוג שלך אורגזמה עוצמתית? ובכן, באמצעות מספר טיפים אותם נפרט בהמשך המאמר תוכלו ללמוד כיצד להעצים את

קרא עוד »

משיכה מינית

כמה זמן לוקח לכם לגבש החלטה בנוגע לבחורה מסוימת באתרי ההיכרויות השונים? ככל הנראה הרק מספר שניות, ואתם תחליטו האם אתם מעוניינים לשוחח עם אותה

קרא עוד »

האם כדאי לבגוד

גברים רבים שאינם נהנים מחיי המין שלהם חושבים לעצמם לעיתים שכיחות – האם כדאי לבגוד? הרי בעידן שבו אנו חיים היום  הרבה יותר קל לבגוד

קרא עוד »