דליפת שתן במאמץ בזמן קיום יחסי מין

אין דבר מביך יותר ממצב של דליפת שתן במאמץ שמתרחש תמיד במקומות הכי לא צפויים. ואם בלא צפוי עסקינן, היא אפילו מפתיעה ומביכה יותר כאשר היא מתרחשת במהלך יחסי המין – כך ישנה השפעה גם על משיכה מינית. על פי הסטטיסטיקה – מספר גבוה של נשים בגילאים מבוגרים ובעיקר לאחר לידות סובלות מדליפה בזמן יחסי המין לצד דליפות נוספות בזמן צחוק, עיטוש, שיעול או מאמץ גופני אחר. למרות חוסר הנטייה לדסקס על הנושא – קיימות דרכים רבות לטפל בו ולהשיג שיפור והקלה משמעותית, שיוכלו להשיב גם את איכות חיי המין והביטחון האישי.

 

דליפת שתן במאמץ – תופעה שנשים מנסות להסתיר

יחסי מין תקינים ומהנים חשובים לפאן הרגשי והנפשי כמו גם לזוגיות. כאשר קיימת בעיה בתפקוד המיני קיימת נטייה לירידה בביטחון העצמי, איכות החיים וכמובן איכות הזוגיות. לכן לא קשה להבין את תסכולן הרב של נשים שסובלות מבריחת שתן במאמץ בזמן יחסי מין, שנוטות בדרך כלל להסיר מהן כל רצון או חשק לאינטימיות. נשים שסובלות מבריחת שתן בזמן הסקס, נוטות לדבר כמה שפחות על התופעה שהן חוות אך בהחלט מעוניינות להביא כמה שיותר לשיפור המצב המביך.
השם הרפואי של התופעה המכונה דליפה או בריחת שתן בזמן קיום יחסי מין הוא “בריחת משגל” ומספר הנשים הסובלות ממנו איננו ידוע. ההערכה היא שקרוב ל-20% מהנשים יסבלו מכך במוקדם או במאוחר, בדרך כלל עם תחילת תהליך ההזדקנות ובעיקר לאחר הריונות ולידות. בריחת השתן עצמה לא שמורה רק לחדר המיטות ותתרחש כנראה במקומות נוספים במקביל, אך היא עלולה לפתח בעיות שנוגעות לרצון והחשק לקיים יחסי מין, בעיות בזוגיות, בתחושה האישית וברתיעה רגשית קשה סביב נושא המין.

 

מהן הסיבות לדליפת שתן?

בריחת שתן נגרמת משתי סיבות:
פעילות יתר בשלפוחית שיוצרת גיחות תכופות לשירותים. כל דחייה או התאפקות של ההתפנות עלולה לגרום לתאונה, כלומר לדליפה ללא שליטה.
הסיבה השנייה היא בעיה אנטומית בצוואר שלפוחית השתן, מה שגורם לבריחה בזמן עיטוש, שיעול או צחוק.
גם אם אותה אישה מעדיפה לא לדבר על כך ולהודות בבעיה וגם לא לפתור אותה – עדיין מומלץ להיבדק כדי לשלול זיהום או דלקת בשלפוחית השתן שכתוצאה מהן מתקיימת הבעיה.
מבחינה אנטומית, השלפוחית קשורה לרצפת האגן והשרירים בה. ככל שהשרירים רפויים וחלשים יותר, כך הסיכויים לסבול מבריחת שתן גדולים יותר. נשים אחרי לידות מכירות היטב את הנושא, אך גם נשים מבוגרות ובעלות משקל עודף שנמנעות מלהקפיד על פעילות גופנית שתחזק את שרירי רצפת האגן.

 

מהן הסיבות להשתנה בזמן קיום יחסי מין?

ישנן מספר סיבות למצב של דליפת שתן במאמץ כמו בזמן יחסי המין ועל כן בבדיקה הרפואית קודם כל ייבדק תפקוד השלפוחית. ייתכן שהסיבה לדליפה היא אותו דחף חזק להתפנות או הצטברות מעבר לקו הסוגרים, אולי אפילו פעילות יתר של השלפוחית בזמן האקט. הרופא ישאל לגבי אופי התסמינים והתדירות ויציע על טיפול המשך אצל אורולוג.

 

דרכים טבעיות לטיפול בבריחת שתן

כדי להועיל לטיפול הרפואי ולהתחיל להשיב את החשק והעונג המיני, קיימים מספר דברים יעילים שניתן לבצע:

 

פעילות גופנית

כל תרגיל לחיזוק רצפת שרירי האגן יוכל להועיל הפעם. כפיפות בטן, תרגילים במנח שכיבות שמיכה ואפילו הליכות יוכלו להועיל. בפילאטיס למשל, מלמדים כיצד להחזיק את הבטן באופן נכון, על מנת לייצר שליטה מוחלטת בשרירי הבטן והאגן.

 

תרגול הכיווץ וההרפיה בעת מתן השתן

נשים שסובלות משלפוחית רגיזה ונשים עם בריחת שתן יכולות לבצע תרגיל לאורך ההשתנה, שבו הן עוצרות באופן יזום את זרימת השתן ומחלקות אותו למקטעים. הכיווץ וההרפיה מווסתים את קצב מתן השתן והזרימה ויכולים להשיג שיפור משמעותי. מומלץ לבצע את התרגיל כמה פעמים ביום ובעיקר במתן השתן הראשון של הבוקר. חשוב להתייעץ לגבי התרגיל עם הרופא כדי לוודא שהוא מבוצע נכון וללא נזקים.

 

תוסף תזונה טבעי

ניתן להתייעץ עם רוקח או רופא לגבי נטילת תוספים טבעיים שמפחיתים את תדירות בריחת השתן.

 

דרכים רפואיות לטיפול במצב של דליפת שתן במאמץ

כאשר הבעיה לא מצליחה להגיע לכדי שיפור ואף מחריפה ופוגעת משמעותית באיכות החיים ובקיום יחסי המין, ניתן לשקול טיפול תרופתי ואפילו ניתוח. תרופות יוכלו לעזור להתכווצות מכוונת של השרירים בצוואר שלפוחית השתן ואזור השופכה ולהצר אותם. ניתוח ישתמש ברקמה טבעית או סינטטית באזור זה כדי לתמוך בצוואר שלפוחית השתן. במקרים מסוימים כאשר יש צורך להשיג שיפור משמעותי מאוד, יהיה צורך להשתמש בסיבי קולגן או הזרקת בוטוקס. טיפולים אלה מתאימים לנשים שסובלות מדליפה בעוצמה ובתדירות גבוהה ונשים בעלות שלפוחית רגיזה. יש לבצע את הטיפול אחת לשלושה-ארבעה חודשים.
הרופאים ימליצו בדרך כלל כחלק נלווה לתהליך הטיפול גם על הפחתת משקל הגוף, חיזוק רצפת האגן ושרירי הבטן התחתונה והפחתת צריכת משקאות אלכוהוליים וקפאין. כהנחיה, מומלץ גם להתרוקן לחלוטין לפני קיום המשגל.

 

דליפת שתן במאמץ – מה לגבי גברים?

בדרך כלל המין הגברי לא סובל מדליפות שתן ועל כן לא נוטה לסבול מכך גם במהלך קיום יחסי מין. בפין קיים מנגנון שמונע מעבר של השתן, כל עוד קיימת זקפה ורק במצב של פגיעה או פציעה חמורה באזור עלולה להיווצר תופעה דומה. ברוב המקרים, יתברר כי לא מדובר בשתן אלא בשפיכה מוקדמת או בבעיה בייצור הזרע, שבה הצבע משתנה ועשוי להטעות.

בריחת שתן במאמץ

DateMe

האם אני נשוי באושר

כמה פעמים בחיינו שמענו את הבדיה “והם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה”? במאמר זה נבדוק את השאלה האם אני נשוי באושר? כמובן שמדובר

קרא עוד »

קיום יחסי מין

כסף וכוח מסובבים את העולם, אבל גם יחסי מין. הם חיוביים ובריאים מצד אחד, מעודדים את הקשר הזוגי וגם עונים על אחד הצרכים החזקים ביותר

קרא עוד »

אורגזמה

לא מצליחה להגיע לאורגזמה או רוצה להעניק לבת הזוג שלך אורגזמה עוצמתית? ובכן, באמצעות מספר טיפים אותם נפרט בהמשך המאמר תוכלו ללמוד כיצד להעצים את

קרא עוד »

משיכה מינית

כמה זמן לוקח לכם לגבש החלטה בנוגע לבחורה מסוימת באתרי ההיכרויות השונים? ככל הנראה הרק מספר שניות, ואתם תחליטו האם אתם מעוניינים לשוחח עם אותה

קרא עוד »

האם כדאי לבגוד

גברים רבים שאינם נהנים מחיי המין שלהם חושבים לעצמם לעיתים שכיחות – האם כדאי לבגוד? הרי בעידן שבו אנו חיים היום  הרבה יותר קל לבגוד

קרא עוד »