מהו ניתוח ורקוצלה ואיך הוא משפיע על חיי היום יום

וריקוצלה פירושה בעברית היא דליות האשך. וריקוצלה למעשה היא הגדלת הוורידים באזור האשך. מבחינה רפואית למעשה הוריקוצלה היא מצב של התרחבות כלי הדם.

למעשה כל תהליך יצירת זרע מתבצע דרך האשכים, וחייב להיות הרבה פחות מחום הגוף, לכן למעשה האשכים הם בשק נפרד מהגוף לאפשר את הקירור על ידי שיש סביב.
יצירת דליות היא תוצאה של בעיה בשסתומים במצב שהוא חד כיווני בווריד, למעשה במצב תקין יש אפשרות של ניקוז הדם מכיוון אשך למעלה אל הלב ועשויים לחסום את זרימת הדם.

 

התסמינים והשכיחות אצל גברים

הסימנים של ההגדלה באשך למעשה יכולים להתחיל כבר בגיל ההתבגרות ומצב כזה יכול להתפתח אפילו אצל ילדים. אך בגיל צעיר, ההמלצה הטובה ביותר מרופא היא בעצם לעקוב אחרי ההתפתחות במידה ויש. אופציה לטיפול מעבר למעקב עומדת בפני המטופל בכל שלב ושלב.

 

אלו תסמינים שאמורים לגרום לך לחשוד

  • במידה שמנסים ויש בעיה בפוריות
  • קשיים בכל מה שקשור לתפקוד מיני (שפיכה או זקפה)
  • הבדל בין האשכים – בעיקר בצד שמאל
  • כאב לא מוסבר באשך שמאל או ברגל שמאל
  • לא חש בטוב ויש בעיה בזרימת הדם, ויש תחושת חולשה כמו כאבים ראש או סחרחורות

 

איך זה משפיע ביום יום

וריקוצלה יכולה להשפיע מאוד על הגברים הסובלים ממנה ביום יום. יכולה לעורר אצל הגבר חוסר ביטחון לגביי תפקוד המיני שלו ופגיע בפוריות שגם כן יכולה להשפיע עליו פסיכולוגית, כי בתפיסה שלו גבר כדרך הטבע הוא זה שמרביע את המשפחה. מלבד זאת הוריקוצלה יכולה לגרום לכאבי ראש, סחרחורת וחוסר ריכוז.

 

גורמים שיכולים לגרום לוריקוצלה

  • שעות עבודה מרובות המלוות בתחרות
  • זמן ישיבה ממושך, מעל 8 שעות וחוסר תזוזה.
  • אכילה של מזונות לא בריאים מלאי סוכר ושומן, דבר זה יכול לגרום להצטברות רעלים.
  • אורח חיים מלא במתחים

 

מה הם דרכי הטיפול?

ניתוח – ניתוח וריקוצלה הינו תהליך רפואי פשוט יחסית במיוחד כאשר הוא נעשה בהרדמה כללית. יש הכנה מוקדם כגון צום במשך כ-6 שעות, הימנעות מנוזלים עד כשעתיים לפני תחילת הניתוח. הניתוח אינו דורש אשפוז וברוב המקרים המנותח ישתחרר באותו יום, כבר בסיום הניתוח ואחרי התאוששות. התאוששות וממש כבר לאחר מספר ימים.

צנתור – הצנתור (אנגיוגרפיה) מתבצע בבטן התחתונה ואינו דורש ניתוח, הרדמה או אשפוז.

 

לסיכום

וריקוצלה היא מצב של דליות באשך, ולמעשה מדובר בהתרחבות של כלי הדם ויכולה למעשה כן להופיע גם בגילאים מוקדמים ואינה עניין של גיל כלל.

בהתחלה הוריקוצלה אינה גורמת לבעיות תפקוד, אך יכולה להתפתח לאורך הזמן ולגרום לבעיות פוריות, בעיות בתפקוד המיני, בעיות ביטחון עצמי בגלל פגיעה בתפקוד המיני והרגשה כללית ופיזית לא טובה. דרכי הטיפול הן בניתוח ובצנתור, בשני המקרים ההחלמה קלה ומהירה וכמעט ללא גורמי סיכון.

 

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *