כל הדרכים לסיים היריון

בישראל מתקיימות מדי שנה כעשרים אלף הפסקות הריון מלאכותיות חוקיות ועוד כמעט עשרים אלף הפלות לא חוקיות. הפלה חוקית בישראל כוללת קבלת אישור מהועדה להפסקת הריון. זו יכולה להיות ועדה ציבורית, או פרטית – שתיהן מאושרות על ידי משרד הבריאות ורשאיות לקבוע האם ההפלה תאושר, או לא. ברוב המוחץ של המקרים – הועדה מאפשרת את ביצוע ההפלה, מה שגם מאפשר לקופות החולים להשתתף בעלויות ההליך. ישנן מספר דרכים מוכרות יותר ומוכרות פחות להפסיק הריון לא רצוי. איך תדעי איזו מהן מתאימה לך?

על פי החוק בישראל, מותר לך לבצע הפלה אם את מתחת לגיל 17, או מעל גיל 40, אם ההיריון נובע מגילוי עריות, מאונס, או שהוא מחוץ לנישואין, אם התגלה אצל העובר מום פיזי או נפשי, או אם המשך ההיריון מסכן את בריאותך הגופנית, או הנפשית. בכל מקרה, כדי לבצע הפלה, תצטרכי להגיש בקשה לוועדה להפסקת הריון ולקבל מהם אישור.

אילו הליכים רפואיים קיימים לצורך הפסקת הריון?

  1. הפסקת הריון בכדורים – מתבצעת בשלבים המוקדמים של ההיריון ומכילה חומרים הגורמים להתכווצות הרחם ופליטה של ההיריון. תופעות הלוואי דומות לאלה של מחזור קשה – דימום וכאבי בטן.  הפסקת הריון בכדורים, הוכחה כיעילה ובטוחה בכ – 95 אחוז מהמקרים.
  2. גרידה, או הפסקת הריון על ידי ריקון הרחם בואקום – מתקיימת גם היא בשלבי ההיריון המוקדמים, בהרדמה כללית. היא מבוצעת באמצעות הרחבת צוואר הרחם והחדרת צינורית, דרכה נשאב תוכן הרחם בואקום. השיטה הוכחה יעילה בכ – 99 אחוזים מהמקרים והסיכון העיקרי שלה הוא נפשי.
  3. הפסקת הריון בשלבים מאוחרים של ההיריון – תאושר על ידי ועדה מיוחדת, במקרים שבהם יש סכנה לאם, או שהעובר אינו מתפתח באופן תקין. הפעולה נעשית על ידי הרחבה של צוואר הרחם וריקון תוכן הרחם בשאיבה.
  4. השראת לידה – מתבצעת גם היא בשלבים המאוחרים של ההיריון ודורשת אישור של ועדה מיוחדת. ההליך כולל שימוש בחומרים מזרזי לידה, הגורמים להתכווצות הרחם ופליטה של ההיריון. זאת לאחר הזרקת חומר המפסיק את פעילות הלב של העובר.

קופסת כדורים

כיצד תפחיתי את גורמי הסיכון בעת הפלה?

בישראל, מרבית הנשים הסובלות מתופעות לוואי קשות לאחר הפלה, הן נשים שעברו הפלה לא חוקית. כמו כן, נשים הנמצאות בסיכון גבוה יותר בעקבות הפלה הן נשים מעל גיל 40, נשים עם מחלות כרוניות שונות, נשים צעירות ללא תמיכה רגשית, או טיפולית, הסובלות מתופעות נפשיות לאחר ההפלה.

הפלה המתקיימת באופן חוקי ובתנאים הראויים, מורידה את רמת הסיכון באופן משמעותי. אם את נמצאת באחת מקבוצות הסיכון – אנשי הוועדה, ידעו כיצד לכוון אותך ולהגן על בריאותך בהתאם למצבך.

דר’ גיא גוטמן – רופא בכיר במרכז בריאות האישה של קופת חולים כללית, מומחה בגינקולוגיה ורפואת צוואר הרחם, בעל 20 שנות ניסיון, יחד עם צוות המרכז, עומדים לרשותך בכל שאלה ועזרה שתרצי בנושא. אנחנו מקפידים על יחס מקצועי ודיסקרטי, שירות ברמה גבוהה והתחשבות במצב הרגיש. צרי איתנו קשר בהקדם ונשמח לסייע.

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *