כיצד כאבי מפרקים יכולים לפגוע בחיי היום יום שלנו?

כאבי מפרקים מגבילים את התנועה בצורה משמעותית ופוגעים באורח החיים התקין של האדם, לרוב פגיעות מפרקים מופיעות בקרב אנשים מבוגרים ובקרב אוכלוסיות שמפעילות את המפרקים בצורה אינטנסיבית, כמו ספורטאים ואנשים העובדים בעבודות כפיים אנשים. כיצד כאבי מפרקים יכולים לפגוע בחיי היום יום שלנו?

כאבי מפרקים יכולים להביא לפגיעה קשה בחיי היום יום, במקרים קיצוניים הם אף יכולים להביא להשבתה מוחלטת של האדם ולמנוע ממנו להשתתף בכל פעילות פיזית. כאבי מפרקים מונעים פעילות ספורטיבית שבתורה מעודדת השמנה שבתורה מגדיל את הלחץ על המפרקים ומחמירה את הבעיה.

 

אזורים מועדים לפגיעת מפרקים

פגיעה באזור הברך פוגעת ביכולת של האדם לנוע בחופשיות, היא מונעת ממנו להשתתף בפעילות ספורטיבית משמעותית ובמקרים חמורים מגבילה את יכולת התנועה היום יומית של הנפגע. הברך איננה האזור היחיד שיכול להיפגע במסגרת כאבי מפרקים.

פגיעה באזור הכתף יכולה למנוע הרמת משאות כבדים ובמקרים חמורים אף להגבלת תנועה של היד עצמה, היא יכולה להגרם כתוצאה משחיקה של המפרקים בכתף שלרוב נגרמת לאחר הרמת משאות כבדים או פעילות פיזית אינטנסיבית של הכתף.

מפרקים אחרים שמועדים לפגיעה הם כפות הידיים, פגיעה בכפות הידיים יכולה להביא לפגיעה במוטוריקה העדינה של היד ולפגוע ביכולת הביצוע של מטלות יום יומיות כמו קשירת שרוכים, שימוש בטלפון, בישול, דפדוף ועוד.

פגיעה במפרקים פוגעת באופן ניכר ביכולת לחיות חיים נורמטיביים לכן יש חשיבות עליונה לטפל בבעיה כמה שיותר מהר ולנסות להימנע מפגיעה ולהגן על המפרקים ככל האפשר.

מפרק

 

כיצד למנוע פגיעה במפרקים?

אחת הדרכים הטובות ביותר למנוע פגיעה במפרקים היא להיות קשובים אליהם, במידה ואתם מזהים כאב כלשהו במפרק אל תתעלמו ממנו ותמשיכו כרגיל. בחלק גדול מהמקרים מנוחה של כמה ימים תוביל להפחתה משמעותית בכאב ואף להחלמה מלאה.

בנוסף חשוב לשמור על אורח חיים בריא שיגן וישמור על המפרקים, חשוב לחזק את השרירים סביב המפרקים ובמיוחד את השריר הארבע ראשי ואת השריר התלת ראשי שחשובים במיוחד לשמירה על בריאות המפרקים.

כמו כן, כדי להפחית את הלחץ שמופעל על המפרקים, בעיקר על הברכיים חשוב לשמור על משקל תקין ולנסות להפחית במשקל במקרה של עודף משקל. הורדת הלחץ על הברכיים יכולה, במקרים רבים להפחית ואף למנוע כליל כאבי ברכיים.

 

כיצד לטפל בכאבי ברכיים?

כפי שציינו הפתרון הראשוני ובפעמים רבות הטוב ביותר הוא מנוחה, מנוחה מאפשרת למפרק להחלים באופן טבעי ומסייעת לגוף לחזור לתפקוד מלא, אם אתם חשים בכאב באחד המפרקים תנעו מהמשך פעילות.

במקרה של כאב כרוני או כאב שפוגע בחיי היום יום מומלץ להתייעץ עם אורתופד מומחה שיידע לזהות את המקור לכאב וברוב המקרים להתאים טיפול מתאים, בין אם בפיזיותרפיה, טיפול תרופתי או ניתוח.

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *