טיפול טבעי לכאבי מחזור

שיטות הרפואה הסינית מציעות מגוון דרכים עבור התמודדות עם כאבי מחזור, ובחלק מהמקרים ניתן ורצוי לשלב שיטות שונות בכדי לספק מענה מדויק עבור הקלה על הכאבים.

רפואה סינית היא רפואה משלימה ואלטרנטיבית, אך כיום היא מומלצת רבות על ידי רופאים מערביים ומודרניים, אשר מפנים מטופלים להתייעצויות ומתן טיפולים טבעיים עבור כאבים, עבור חיזוק המערכת החיסונית, הזרמת הדם במערכות השונות בגוף ועוד. כחלק מהטיפולים השונים, ניתן גם להסתייע במנהל הקליניקה לרפואה סינית “סיניבאלאנס” – שי לביא, עבור מתן טיפולים לשם הקלה על כאבי מחזור, וטיפולים אלו עשויים להתבצע במגוון טכניקות שנועדו, בסופו של דבר, להקל עלייך את הכאבים שחוזרים ומופיעים בגופך.

 

טיפולים טבעיים לכאבי מחזור

בכדי להקל על כאבי המחזור, ניתן לפנות לרפואה הסינית שתספק מענה באופן של שיטה הנקראת “מוקסה”, שיטת טיפול המוזכרת בספרות העתיקה של הרפואה הסינית, והיא נועדה לטפל באמצעות חימום האזור הכאוב. החימום עשוי להתבצע בשיטות שונות, כאשר ניתן למשל להבעיר מקלות שמזכירים בצורתם סיגר ולקרבם אל גוף  המטופלת. המקלות, אותם יבעיר המטפל, הם מקלות אשר עשויים צמח הנקרא “לענה”, ובעת היקרבם לגוף, ניתן להרגיש באפקט של חום וזרימת דם מוגברת לאזור הכואב.

דרך נוספת להשתמש בטכניקת “מוקסה”, טמונה בשילובה עם טכניקת הדיקור הסיני. למעשה, ניתן גם להשתמש בטכניקת מוקסה כאשר מבצעים דיקור סיני, וטיפול זה מתבצע כשהמטפל מדקר את המטופל במחטים קטנות אשר נושאות עליהן גם את הצמח הבוער – שמחמם את המחטים ויוצר זרימת דם מוגברת ואפקט של חום באזור שהמטופל מדווח עליו. במקרים אלו, המוקסה תהיה מולבשת על מחטי הדיקור ויחממו אותן (את המחטים), אך אתם לא תחושו בכאב מוגבר, אלא בתחושה מאוד נעימה של חימום האזור שכואב לכם. חשוב לציין, טיפול זה נעשה תוך הבנה עמוקה בטכניקות הרפואה הסינית, כך שמומלץ לברר כי מט]לכם אכן מוסמך להעביר את הטיפולים הללו. שי לביא, הוא המנהל של קליניקת סיניבאלאנס, והוא מוסמך על ידי מכללת רידמן, תל אביב, להעניק את הטיפולים הללו הכרוכים בהחדרת מחטי דיקור, מוקסה ושיטות נוספות עבור ריפוי כאבי מחזור, כאבי גב, שרירים ועוד.

 

טיפול טבעי לכאבי מחזור
אישה סובלת מכאב מחזור

 

דרכים טבעיות נוספות לסיוע בכאבי מחזור

בדרך כלל, כאשר תיגשו לטיפול בכאבי מחזור באמצעות הרפואה הסינית, תוכלו להיעזר במטפל עבור שינויים בתזונה שלכם, אלמנט אשר עשוי לחולל נפלאות באופן בו אתן חשות ומרגישות. מעבר לשינויי תזונה, שמומלצים על ידי הרפואה הסינית לטובת החזרת האיזון של הגוף, תוכלו גם לקבל את הייעוץ הנכון עבור שימוש בצמחי מרפא ובמידת הצורך בתוספי תזונה.

חלק מהנשים, גם בוחרות לעבור אפילו טיפולים באמצעות כוסות רוח ודיקור סיני עבור הקלה בכאבי מחזור, היות וזמן הווסת מאופיין גם בתפיסה של שרירים ובכאבים בגב ובחלקים אחרים בגוף. הרפואה הסינית, אשר דוגלת בהשבת האיזון לגוף, ממליצה לנשים הסובלות מכאבי מחזור לעבור את הטיפולים באופן נפרד ו\או משולב. כלומר, במילים אחרות, באפשרותך לעבור טיפול של דיקור סיני בנפרד לטיפולים אחרים, או שתוכלי לשלב דרכים וטכניקות שונות עבור הקלה על כאבי המחזור. מומלץ מאוד לבנות תפריט תזונה נכון לך באופן ספציפי, ויחד עם זאת גם לשלב טיפולים ייעודיים עבור הקלה על כאב בגוף.

התזונה היא תמיד מרכיב מהותי

כנראה שכמעט כל מטפל ברפואה סינית, תמיד ייתן את דבר עצתו ודגשו באשר לתזונה של המטופל, היות והתזונה מהווה מרכיב בלתי נפרד מכל סוגי הטיפולים, אותם מטופלים עוברים באמצעות הרפואה הסינית.

התזונה היא חלק מהותי ובלתי נפרד מהאופן בו יש להשיב את האיזון לגוף – שסובל מתסמינים כאלו ואחרים, בין אם מדובר בכאבי מחזור, כאבי גב, שרירים, תסמונות שונות, ברעלים בגוף ועוד. הקפידו לאכול נכון, אך לפני זאת, הקפידו לבנות את התפריט שלכן בצורה פרטנית עבורכן וספציפית. נשים ואנשים באופן כללי, מגיבות ומגיבים באופן שונה לכל טיפול ומזון, כך שבעת התאמת הטיפול המדויק למטופל, יש לקחת בחשבון שהמטפל חייב להיות עתיר ניסיון בסוגים רבים של טיפולים והתאמתם לסוגים השונים של האנשים שדורשים הקלה בכאבם.

ניתן ליצור קשר עם שי לביא, מנהל קליניקת “סיניבאלאנס”, בכדי לקבל ייעוץ פרטני ומקצועי בכל הקשור לשיטות דיקור סיני, טכניקת מוקסה, שינויים בהרגלי התזונה ובניית תפריטים, טיפול בעזרת כוסות רוח ועוד.

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *