טמפון עם וודקה – מה זה, למה עושים את זה ומדוע עדיף לך להימנע מזה

טבילת טמפונים בוודקה (או אלכוהול מסוגים אחרים) הוא, על פי הדיווחים בערוצי המדיה השונים, הטרנד המטורף החדש בקרב בני נוער בשנים האחרונות. השמועה מספרת כי צעירות וצעירים רבים בכל העולם, נמצאים בחיפוש מתמיד אחר דרכים חדשות ויצירתיות להשתכר מהר ובזול, והפעם הם מצאו פתרון בדמות… טמפון עם וודקה, אותו הם מחדירים לנרתיק או לתוך פי הטבעת. האם מדובר באגדה אורבנית הזויה במיוחד או במקרים אמיתיים? האמת כנראה נמצאת אי שם באמצע. אמנם קשה לאמוד במדויק את השכיחות של תופעת טמפוני הוודקה בקרב צעירים, אך למען האמת אין מדובר בתופעה חדשה לחלוטין. דיווחים ראשונים על טמפוני וודקה החלו להופיע באתרי חדשות ברחבי העולם כבר בשנת 1999 ועל פי מספר הדיווחים הגדל בשנים האחרונות, בהחלט נראה כי התופעה המטרידה הספיקה לצבור תאוצה ולא עומדת להעלם מן העולם בקרוב. הכתבה שלהלן עומדת להפריך כמה הנחות מוצא שגויות מאוד בהקשר לספיגת אלכוהול בגוף ונהיגה בשכרות, ותחשוף בפניכם את כל הסכנות הגלומות בשימוש המסוכן בטמפוני אלכוהול – גם בהיבט החוקי ובעיקר במישור הגופני.

 

טמפון עם וודקה – למה הם עושים את זה לעצמם?

כאשר רקמה רירית בגופנו באה במגע עם אלכוהול, האלכוהול נספג ישירות למחזור הדם, דבר הגורם להשתכרות מהירה במיוחד. כאשר אנו צורכים משקאות אלכוהוליים בדרך הסטנדרטית והמקובלת יותר – בשתיה דרך הפה, האלכוהול עובר דרך מערכת העיכול שלנו, הכוללת בין היתר גם רוק וחומצות עיכול התורמים לצמצום אחוז האלכוהול העובר מן המשקה ששתיתם אל זרם הדם שלכם. במקרים של צריכת אלכוהול מוגברת או על קיבה ריקה, שתיית המשקאות האלכוהולים מסתיימת לעתים קרובות אף בהקאה. פחות כיף, נכון? צעירים רבים שנחשפו ל”פטנט” המטריד של טמפונים עם וודקה, עשו אחד ועוד אחד, והבינו כי טמפוני וודקה יאפשרו להם גם להנות מסוטול מהיר במיוחד מבלי לסבול מהבחילה הנלווית לשתיית וודקה, גם לצמצם את צריכת הקלוריות, גם להמנע ממגבלת השתיה האוסרת מכירת אלכוהול לקטינים במקומות בילוי, או לחילופין – לחסוך כסף על שתיה אלכוהולית במועדונים, וגם לנהוג בגילופין ולעבור את בדיקת הנשיפה בהצלחה למרות היותם שיכורים. האם יש אמת בפרסום?

 

האם שימוש במוצר כמו טמפון עם וודקה יכול לסייע לך לעבור בהצלחה בדיקת ינשוף?


הסיבה המרכזית שבגינה בני נוער ונשים צעירות בוחרים להחדיר לגופם טמפונים ספוגים בוודקה, היא בעצם כדי להימנע מהבל פה אלכוהולי שעשוי לגרום להם להיכשל בבדיקת ינשוף לגילוי אלכוהול. עם זאת, בהתחשב בעובדה שאלכוהול מגיע למחזור הדם בגופכם ללא קשר לאיבר שדרכו בחרתם לצרוך אותו, הנחת המוצא שתעברו את בדיקת הנשיפה בהצלחה, היא למעשה שגויה מיסודה.

האמת היא שבדיקות שכרות בודקות את ריכוז האלכוהול בדמו של הנבדק, ולכן להעלמת ריח אלכוהול מהפה של הנבדק אין באמת תרומה משמעותית להצלחה בבדיקת הנשיפה. אז למה לכם לקחת על עצמכם את הסיכון הזה?

 

איך מכניסים טמפון עם וודקה והאם זה באמת עובד?

בלוגרים סקרנים וחובבי טרנדים החליטו “לתרום את גופם למען המדע” ולבדוק על בשרם האם שיטת טמפוני הוודקה באמת מאפשרת להשתכר מהר וללא ההשלכות הנלוות. הדבר הראשון שרבים מהם הופתעו לגלות, היה כי במגע עם אלכוהול במצב נוזלי, הטמפונים נהרסו לחלוטין מה שהפך את ההחדרה שלהם לאיברי המין או לישבן לכמעט בלתי אפשרית. אלו שבכל זאת הצליחו להחדיר לגופם את טמפוני הוודקה בדרכים עקלקלות, דיווחו על כך שכתוצאה מטמפון הוודקה חוו כאב מיידי ובלתי נסבל, אך ללא כל תחושת שכרות או סוטול כלל. בעצם, אם תחשבו על זה לעומק, תגיעו למסקנה הבלתי נמנעת כי כמות הנוזל האלכוהולי שאדם יכול לצפות שטמפון יספוג לתוכו לפני שמחדירים אותו לגוף, היא קטנה ביותר – מדובר בכמות שאינה משתווה אפילו לשוט אחד של אלכוהול, ובל נשכח את העובדה שאלכוהול מתחיל להתאדות במיידי ברגע שהוא בא במגע עם האוויר.

 

טמפונים עם וודקה: סיכונים, השלכות ותופעות לוואי – ההסבר הרפואי

במרבית המקרים הפרוצדורה של הכנסת טמפון עם אלכוהול לתוך הוגינה היא כל כך מסורבלת ומורכבת לביצוע, שעד שתסיימו לבצע את הפעולה סביר להניח שרוב האלכוהול כבר יתאדה מהטמפון בלאו הכי ולא תרגישו שום השפעה של שכרות על גופכן. עם זאת, בנסיבות מסוימות בהן משתמשים הצליחו להחדיר טמפון אלכוהול במהירות ובהצלחה לגופם – בעיקר בהכנסה דרך הרקטום ( שיטה הידועה בשפה האנגלית בתור “butt chugging” ), דווחו מקרים קשים של הרעלת אלכוהול ושלל תופעות לוואי שנגרמו משכרות יתר. תופעות לוואי אלו קשורות לעובדה שאלכוהול אשר נספג דרך רקמות ריריות בגוף מבלי לעבור דרך הקיבה שממתנת את השפעתו על הגוף, משפיע על הגוף באופן מהיר ואינטנסיבי הרבה יותר מאשר צריכת האלכוהול בדרך המקובלת. כל אלו עוד לפני שהזכרנו את הכוויות הפנימיות ותחושת הצריבה הבלתי נסבלת בפי הטבעת ובחלחולת, שעשויה להמשך ימים ואף להתגלות כנזק מתמשך וקבוע. לא שאנחנו רוצים להיות ציוריים מדי, אבל אחד מן הבלוגרים האמיצים שניסו את השיטה, היטיב לתאר את התחושה במילים: “זה מרגיש כאילו מישהו הדליק גפרור והכניס לי אותו לתחת”. נשמע כמו משהו שהייתם מעוללים לעצמכם?

אלכוהול שבא במגע ישיר עם רקמה רירית בגוף האדם – בין אם מדובר בעיניים, בנחיריים, בישבן או באיברי המין או בישבן, מתחיל לגרות ולפרק את הרקמות הללו באופן מיידי. הדבר נכון במיוחד לגבי אזור הנרתיק בגופה של האישה, המורכב מתאים רגישים במיוחד לכל אורכו. משמעות הדבר היא שאפילו מגע חד פעמי עם אלכוהול באזור זה, עשוי לגרום לנזק בלתי הפיך לרקמה הרירית באיברי המין שלכן. מעבר לכך, הוגינה בגוף האישה הינה מערכת פיזיולוגית בעלת איזון עדין ומורכב, אשר מהווה מצע למגוון רב של מיקרו אורגניזמים. מגע של רקמת הנרתיק עם טמפון ספוג באלכוהול, עשוי לגרום לשינויים ברמת החומציות של הנרתיק וכתוצאה מכך, לפגיעה באיזון של הפלורה הטבעית שלו. פגיעה בפלורת הנרתיק מסוגלת להוביל לשגשוג של חיידקים בלתי רצויים וזיהומים. כתוצאה מכך עשויות להתפתח דלקות נרתיקיות, כמו דלקת בדרכי השתן, זיהום פטרייתי, כאבים כרוניים ותחושת צריבה מתמשכת, רגישות מוגברת ולא נעימה, וריחות רעים. האם זה שווה את זה?

 

טמפונים אלכוהוליים – האלטרנטיבה השפויה

כמו מגמות מסוכנות אחרות שצברו תאוצה בעידן האינטרנט והמדיה החברתית, השתכרות בעזרת טמפון עם וודקה הפך לתופעה כלל עולמית מטרידה ומדאיגה ביותר.
אף שהחוק נכון להיום אינו אוסר (ואינו מסוגל לאכיפה מונעת) את השימוש בטמפונים ספוגי משקאות חריפים למטרת השתכרות מהירה, הסכנות הרבות וארוכות הטווח הגלומות בתופעה זו הן עניין שאין להקל בו ראש. כתבה זו נכתבה מתוך תקווה שהבנת הסיכונים הפוטנציאליים ותופעות הלוואי הגלומים בהחדרת טמפונים ספוגים באלכוהול לתוך הגוף, יסייעו למי ששוקלים או שוקלות לנסות את השיטה, לקבל החלטה אחראית, שפויה ונבונה יותר ולהימנע ממנה. מכירים מישהו או מישהי ששוקלים לעשות את זה לעצמם? הזמינו אותם לדרינק (גם קפה הולך!) והזכירו להם שישנן אינספור דרכים אחרות לבלות, שאינן כרוכות בכאבי תופת באזורים האינטימיים שלהם, מחלות מין, או צורך להסתובב ערב שלם עם תחתונים רטובים. בכנות, עוד לא הומצאה הסטלה שתחזיק מעמד כשתסיימו את הערב בחדר המיון ותצטרכו להסביר לאנשים זרים איך קיבלתן כוויות בוגינה או על הטמפון שתקוע לכם בישבן.
בקיצור, אל תנסו את זה בבית, ילדים!

DateMe

קונדום: הכל על שומר הראש שלך

השימוש באמצעי מניעה הפך בעשורים האחרונים לדבר נפוץ ומקובל מאוד בחברה המודרנית. כיום ניתמן למצוא מגוון רחב מאוד של אמצעי מניעה, החל מגלולות ומדבקות הורמונליות

קרא עוד »

חשק מיני

כמו תיאבון, עייפות או החיבה לחתולים, גם חשק מיני הוא עניין סובייקטיבי למדי. זה די דומה למה שאנחנו חווים בזמן נהיגה: כל מי שלא נוהג

קרא עוד »