התעמלות בגיל השלישי

התעמלות בגיל השלישי היא מזמן לא על גדר המלצה בלבד, רופאים רבים מחייבים מטופלים בגיל השלישי להכניס אימוני כושר במהלך היום שלהם. על מנת להיות חזקים יותר, בריאים יותר ולעבור את הגיל השלישי על הצד הטוב ביותר חשוב לדאוג לגוף בהתאם.

 

אילו יתרונות מקבלים מתעמלי הגיל השלישי?

כאשר אנו מדברים על התעמלות בגיל השלישי אנחנו מדברים על מספר יתרונות שיכולות לשנות גם לקשיש וגם למשפחתו את ההתנהלות היום יומית. בעזרת כמה צעדים קטנים ניתן לראות שיפור משמעותי.

 

הגדלת מעגל החברים וחיזוק קשרים – ככל שאנחנו מתבגרים ומגיעים לגיל השלישי אנו נחשפים לקשרים חלשים יותר מפעם, פחות אדוקים מאחר וכל החברים בשנות ה – 20 שלנו כבר תפסו את הפינה שלהם. אימון כושר הנעשה כחלק מקבוצה נותן למתאמן בגיל השלישי אפשרות להכיר אנשים בגילו עם מכנה משותף ולחזק את מעגל החברים.

 

ביטחון עצמי – אחד הסממנים הנפוצים בגיל השלישי הוא תחושת הבדידות. הכנסה של פעילות גופנית, כחלק מקבוצה הומוגנית או אפילו לבד תורמת רבות לתחושת הערך העצמי של הקשיש. כאשר המתעמל מבצע בהתאמה תרגילים המתאימים לגופו וצולח אותם תחושת ההצלחה מתגברת, כמו גם גם תחושת המסוגלות שנעלמת לה אצל הגיל השלישי.

תינוק

 

בריאות הגוף והנפש

ניתן לראות מחקרים רבים אשר מראים קשר ישיר בין התעמלות בגיל השלישי להפחתת תחושת הדיכאון והחרדה. כאשר קשיש בגיל השלישי מתאמן ישנה עלייה ברמת האנדורפינים בגוף אשר באופן ישיר עוזרות להפתחה ברמת הלחץ. אנו רואים פעילות ספורטיבית כ-טיפול רפואי לכל דבר, כיום ניתן לראות רופאים, פסיכולוגים ופסיכיאטרים רבים מאמצים גישה זו בקרב הגיל השלישי.

בנוסף, ניתן לראות אצל מתאמנים ייצור מוגבר של ויטמין D. אצל חברה צעירים ויטמין D נמצא בשכיחות גבוהה הרבה יותר. הויטמין מיוצר בצורה טבעית כתוצאה מחשיפה לשמש משפיע על שגרת יום יומם של המתעמלים.

 

סבא גמיש כמו רקדנית בלט – בגיל השלישי ניתן לראות ירידה בתחושת הביטחון התנועתי של מתעמלים רבים. עם זאת, מעבר לתחושת הביטחון, ירידה בתפקוד התנועתי יכולה להוביל למחלות רבות, תפקוד נוירולוגי לקוי ופגיעה ישירה בגוף. כאשר אנחנו מתאמנים בגיל השלישי, אין זה משנה אם זה אימון כוח המלווה במשקולות או שמא שיעור אירובי בסגנון זומבה, אנו עדים לעלייה משמעותית ביציבות ובגמישות הקשיש.

איזון של רמות הסוכר בגוף – ניתן לראות מבוגרים רבים בגיל השלישי אשר מתקשים באיזון רמות הסוכר, בעקבות כך נאלצים המבוגרים בלא מעט מקרים להזריק אינסולין. מחקרים רבים מצאו כאשר אנו מקפידים על פעילות אירובית סדירה, זה יכולה להיות הליכה, הליכה מהירה, ריצה או אפילו ספינינג אנו מפחיתים את רמות הסוכר בדם. התמדה בפעילויות אלו עשויה לצמצם משמעותית את היקף הטיפול התרופתי ואף לבטלו לגמרי.

 

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *