מהן ההשפעות הנפשיות של שהות ממושכת באתרי הכרויות

אתרי הכרויות הם עולם הדייטינג של היום. בעידן המודרני והאינטרנטי, הרוב המוחלט של האנשים מכירים את בני הזוג שלהם באפליקציות הכרויות שונות. אלא מה, עלינו לזכור כי גלילה ממושכת באפליקציות הללו עשויות להשפיע על הנפש שלנו בכמה אופנים שונים. במאמר זה נרחיב ונפרט מהן ההשפעות הנפשיות של שהות ממושכת באתרי הכרויות.

 

הסיכונים באתרי הכרויות

עלינו לדבר באופן גלוי: אתרי הכרויות הם נהדרים, אבל עלולים להזיק לבריאות הנפשית אם הם הופכים למשהו שמנהל אותנו. כמו כל רשת חברתית שמתמכרים אליה, גם אל אתרי הכרויות ניתן להתמכר במהירות. ההתמכרות מתבטאת בגלילה אינסופית בין פרופילים של פרטנרים פוטנציאליים, דבר שגורם לחוויית קושי רבה במציאת פרטנר.

תחושת הקושי מגיעה יחד עם תחושת דחייה, ולעיתים אף ירידה בביטחון העצמי. אתרים מסוימים משתמשים לרעה בתחושות הקושי של הגולשים ומציעים להם לשלם כסף מידי חודש על מנת להגביר את סיכויי ההצלחה שלהם באתר. עם זאת, אתר הכרויות בחינם יכול לעזור לביטחון העצמי של המשתמשים ולא לגרום להם לבזבז כספים מיותרים בניסיון למצוא זוגיות.

במידה ואתם גולשים באתרי הכרויות, אנא ודאו כי אינכם מבזבזים שעות רבות באפליקציות השונות, אלא ממוקדים לטווח זמן קצר, שבמהלכו אתם לא נסחפים עם הגלילה האינסופית. במידה ואתם חשים ייאוש, נסו להתנתק מהפלטפורמות לכמה ימים. תחושת הניתוק והניקיון יכולה קצת לשחרר את המחשבות ולעזור במידה וחשים קושי סביב מציאת פרטנר.

הסיכונים באתרי הכרויות

 היתרונות באתרי הכרויות

על אף הקשיים, אסור לנו לשכוח את היתרונות באתרי הכרויות ובפרט הכרויות דיסקרטיות. לא בכדי זוגות רבים בשני העשורים האחרונים הכירו בפלטפורמות דייטינג שונות. אתרי הכרויות יכולים להועיל ואף להיטיב עם אנשים רבים – לדוגמה, הם מזמנים איתור אנשים מעניינים שיכולים להפוך לחברים, הכרויות עם מגוון רחב של אנשים והזדמנויות רבות של שיח ומפגשים.

כמו כן, אתרי הכרויות יכולים לעזור בהפחתת חרדה חברתית והפחתת הבדידות. אנשים רבים חשים בדידות במהלך חייהם, בייחוד בשנים יותר מבוגרות או כאשר מבצעים שינוי גדול בחיים. שינויים כמו מעבר לעיר חדשה או פרידה גדולה יכולים לגרום לנו לחוש בדידות, וכאן אתרי הכרויות עוזרים מאוד לאנשים שזקוקים למעגל חברתי חדש.

 

 אז לסיכום, האם אתרי הכרויות טובים עבורנו?

התשובה היא כן, אם אתם בשליטה ומודעות לטוב ולפחות טוב שבהם. הפיתוח הטכנולוגי והאפשרות להכיר אנשים שונים ומגוונים מבלי לצאת מהבית היא נהדרת. אתרי הכרויות שינו את עולם הדייטינג ואת תפיסת האהבה המודרנית. לצד הדברים הטובים, עלינו לזכור תמיד שגלילה ממושכת ולעיתים התמכרות לאתרים הללו, יכולות ליצור קושי נפשי ותלות. המטרה שלנו באתרים הללו הוא למצוא פרטנר זוגי ועלינו ליהנות מהמסע.

לפעמים התהליך ארוך יותר משחושבים וקל להתייאש בקלות לאור העובדה שיש אלפי פרופילים שונים פתוחים בפנינו. לעיתים קל להתייאש מהמחשבה שאף אחד לא יבחר בנו כשיש כל כך הרבה היצע. אבל כאשר הינכם גולשים באתרים השונים, נסו להיות ממוקדים ולא להתייאש, למצוא אהבת אמת לוקח זמן.

אתרי הכרויות

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *