הכל על קורס עזרה ראשונה

רובנו רגילים לאורח חיים שגרתי ונטול הפתעות מיוחדות. אך חשוב לזכור שלא תמיד יהיה כך המצב, ולעיתים נמצא את עצמנו בסיטואציות שבהן אחד מסובבינו חש ברע. כשמגיע הרגע הזה אנחנו חייבים לדעת מה לעשות כדי לסייע רפואית, שכן היעדר התערבות עלול להסתיים באסון. בדיוק בגלל זה קיימים קורסי עזרה ראשונה אשר אמורים להכין אותנו להתמודדות עם מצבים אלה. הנה מה שצריך לדעת על קורס עזרה ראשונה בארץ.

 

מהי עזרה ראשונה?

עזרה ראשונה מתייחסת למתן טיפול רפואי ראשוני עבור אדם חולה או פצוע. אירועים אשר דורשים מתן עזרה ראשונה הם רבים ומגוונים, והם עלולים להופיע כמעט בכל זמן ובכל מקום שניתן לחשוב עליהם; בבריכה, בקניון, בטיסה, ואפילו בבית. העזרה הראשונה מהווה שלב ראשוני בטיפול ועל כן הידע הנדרש על מנת לבצע אותה הוא לא עמוק כמו ידע של רופא, אך הוא חיוני לא פחות.

 

למה צריך לדעת את זה?

במקרים רבים של מחלות או פציעות ישנה חשיבות מכרעת למשך הזמן שעובר מרגע הופעתן עד לרגע שניתן טיפול רפואי. ככל שניתן טיפול רפואי מוקדם יותר, כך הנזק קטן והסיכוי לאבדן חיי אדם הולך וקטן. לכן עזרה ראשונה, למרות שהיא במהותה פחות מעמיקה מטיפול בידי צוות רפואי, מכריעה לא פחות את גורלו של המטופל. קורס עזרה ראשונה 44 שעות מעניק את הידע לתת טיפול זה.

 

מה אלמד במסגרת קורס עזרה ראשונה?

קורס עזרה ראשונה 44 שעות מעניק לנו ידע בסיס בטיפול רפואי במצב חירום. מעבר להסבר על חשיבותה של העזרה הראשונה, הקורס נוגע במספר פרוצדורות רפואיות שניתן לעשות מתחילת האירוע. פעולות כמו החייאה, שחרור עצם זר שנתקע בגרון, התנהלות מול אדם עם פגיעה בעמוד שדרה, ועוד פעולות רבות.

במסגרת הקורס גם נלמדים תכנים הנוגעים לגוף האדם ומערכותיו, על מנת להקנות הבנה על תפקוד גופנו. ידע בסיסי זה עשוי לשפר את שיקול הדעת שלנו בעת מתן וביצוע אותן פעולות מצילות חיים, וגם מספק הסבר מדוע הן מבוצעות. בסוף הקורס מתקיימות בחינות עיוניות ומעשיות שמטרתן לבדוק את הידע שצברתם/ן במסגרת הקורס, ולראות שאכן אתם/ן כשירים/ות לבצע פעולות אלה.

 

סיימתי קורס עזרה ראשונה. מה עכשיו?

עכשיו יש לכם/ן אישור רשמי לבצע פעולות של עזרה ראשונה באדם בעת אסון. בסוף הקורס תקבלו תעודה רשמית מטעם משרד הבריאות אשר מאשרת את הכשרתכם/ן ואת יכולותיכם/ן. אבל עכשיו מתחיל המבחן האמיתי: אם חלילה תמצאו את עצמכם במצב שבו אתם/ן מערך הטיפול הראשוני, בצעו את הפעולות שלמדתם/ן כראוי, ואתם עשויים להציל חיי אדם.

 

לסיכום

קשה להגזים בחשיבותו של טיפול עזרה ראשונה, והדרך הכי טובה להכיר אותן היא באמצעות קורס רשמי ומוכר. ייתכן ויום אחד תזקקו לכישורים אלו. ביום שזה יקרה, אתם/ן תהיו אסירי תודה על שהשתתפתם/ן בקורס זה.

בובת הדמייה

 

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *