מה ההבדל בין מצב רוח רע לבין דיכאון

כל אדם סובל לעיתים ממצב רוח רע. אולם, יש הבדל עצום בין מצב רוח רע לבין דיכאון. מה ההבדל וכיצד ניתן לטפל? כל הפרטים – במדריך הבא.

 

מה ההבדל בין מצב רוח רע לבין דיכאון ובמה הוא מתבטא?

מצב רוח רע הוא מנת חלקנו של רבים, בשל מגוון סיבות: בעיות במערכת היחסים, תסכול בעבודה ועוד,  והוא עשוי להתבטא במגוון אופנים. לעיתים נוכל להרגיש כי עולמנו חרב עלינו או סתם עבר עלינו יום רע, ולכן אצל כל אחד מדובר במצב אישי המתבטא אצל כל אחד באופן שונה. ישנם כאלו אשר מחליטים להימנע מהתמודדות עם מצב הרוח ולשהות בחיק המשפחה, ואילו אחרים מעדיפים להתבודד עד אשר הסופה תחלוף. אולם, רבים אינם מודעים לעובדה כי למעשה הם אינם מצויים במצב רוח רע, אלא במצב דיכאוני. קיימים הבדלים מהותיים בין מצב דיכאוני לבין מצב רוח רע, עליהם נפרט כעת בכדי שתוכלו להבין האם אתם בעצמכם או בן משפחתכם סובל מדיכאון, לצורך קבלת טיפול בדיכאון.

איש מדוכא

כיצד תדעו כי אתם או בן משפחתם סובל מדיכאון?

דיכאון בגיל ההתבגרות כמו גם בגילאים מבוגרים הפך בעשור האחרון לאחד הנושאים המדוברים ביותר בקהילה הרפואית, וזאת לאור יותר ויותר מבוגרים ובני נוער אשר סובלים מדיכאון. בניגוד למצב רוח רע, אבחון דיכאון נקבע ע”י איגוד הפסיכיאטריה כמצב מז’ורי אשר מתרחש לפחות שבועיים ומתבטא בחוסר אנרגיה, מצב רוח ירוד, ירידה בתאבון, מחשבות שליליות וכן מחשבות אובדניות. למעשה, מצב רוח רע הוא מצב בו הוויסות הרגשי נמצא על הרצף התקין, לעומת מצב דיכאוני בו לאדם הסובל מדיכאון קשה עד בלתי אפשרי לשלוט על תחושתו. משום כך, יש לפנות באופן מיידי לקבלת טיפול לצורך שיפור המצב המנטאלי.

 

כיצד מטפלים בדיכאון?

לפני שמתחילים לטפל בדיכאון, חשוב לפנות לפסיכולוג או פסיכיאטר אשר יבצע שורה של בדיקות בכדי לבחון את המצב הקונטיבי והרגשי, בכדי לקבוע האם אכן מדובר במצב דיכאוני. במידה ואכן נמצא כי מדובר בדיכאון, ישנם שורה ארוכה של טיפולים אותם ניתן לקבל בהתאמה אישית: תרופות גנריות או טבעיות, טיפולים רגשיים המבוססים על שליטה עצמית גבוהה יותר וכן שיטות קוגניטיביות התנהגותית אשר נמצאו כיעילות לצורך טיפול בדיכאון. אחת השיטות הטובות ביותר לצורך טיפול בדיכאון כמו גם במצב רוח רע אשר חוזר היא שיטת CBT, שיטה חדשנית אשר מאפשרת לטפל במקור של הדיכאון ובהתאם לכך לשנות את דפוסי ההתנהגות, לצורך יצירת אורח חיים חיובי ובריא. מדובר בטיפול ממוקד אשר נעשה אחד על אחד באמצעות מטפל מוסמך, כאשר המטפל המוביל בישראל כיום הינו אורי פוקס, מטפל מוסמך בשיטה אשר מתמחה מזה שנים רבות בתחום הטיפול בדיכאון. לשיחת ייעוץ, חייגו למספר 054-4590735.

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *