האם צפייה בסרטים מעניקה לכם הנאה ושקט נפשי

מחקרים מראים על כך שצפייה בסרטים מסוימים יכולים להשפיע על ההתנהגות שלנו וגם על מצב הרוח שלנו, אפילו לאורך כמה ימים לאחר צפייה בסרט. יש סרטים שיכולים לעורר בנו השראה ולתת לנו מוטיבציה, יש סרטים שעלולים להפחיד אותנו, יש סרטים שמלמדים אותנו והסיפור שלהם פשוט ״מדבר״ אלינו. אז איך צפייה בסרטים עשויה להעניק לנו שקט נפשי? והאם זה גורם לנו להנאה?

 

סרטים שיעוררו בכם השראה

מחקרים מראים שסרטים שזכו לשבחים ופופולריות רבה וקיבלו דירוגים גבוהים, הם היו סרטים מעוררי משמעות והשראה עבור לא מעט אנשים. מה שגרם לסרטים להוות השראה עבור כל כך הרבה אנשים היא בעצם העובדה שהסרטים והתסריט שלהם היו בנויים מקשת וממנעד רחב של רגשות שהצופים הרגישו כאשר הם צפו בסרטים.

שילוב של אושר ועצבות, משמעות ונוקבות במסר גרמו לאנשים רבים להרגיש מלאי השראה לאחר הצפייה בסרט. רוצים לצפות בסרטים מעוררי השראה? הנה מדריך איך להיכנס לאתר סרטים טיוי.

 

סרטים שהופכים אתכם ליותר טובים

מחקרים הראו גם שהמשתתפים במחקר שצפו בסרטים שנחשבו מעוררי השראה ומשמעות, דווחו שהסרטים אשר הם צפו עזרו להם להבין יותר מצבים מסוימים בחיים וגם נתנו להם השראה ומשמעות גדולה להתמודד עם המצבים השונים.

המשתתפים בניסוי העידו שהסרטים גרמו להם להבין טוב יותר את הקשיים בחיים שלהם ועזרו להם גם לקבל מצבים מסוימים בחיים. יש משתתפים שהעידו שהסרטים גרמו להם לרצות להיות אנשים טובים, ועזר להם להתפקס בדברים שבאמת חשובים בחיים.

 

התמודדות מול קשים

סרטים יכולים לשקף לנו מצבים מסוימים בחיינו, כמו כן גם ערכים שחשובים לנו. לא מעט אנשים מצליחים להבין את הקושי בחיים שלהם, בין אם הם יודעים שהקושי קיים, או מודחק בעזרת סרטים שמעוררים בנו סצנות מסרטים.

לא תמיד חייבים להיות סרטים משמעותיים מאוד בכדי לעורר תגובות כאלה, לעיתים גם סרטים שיהיו פחות משמעותיים יכולים לגרום לקשת של רגשות אצל אנשים שונים. החיבור אל סרטים מסוימים גם משתנה מפעם לפעם בהתאם לתקופה שאנחנו נמצאים בחיינו.

 

השקט הנפשי

רבים יעידו שכאשר הם צופים בסרטים ובתכנים מסוימים, הם מרגישים כאילו מישהו ״כיבה״ להם את כפתור המחשבות. אנשים רבים נעזרים בצפייה בתכנים וסרטים על מנת להתנתק מהמטרדים היום יומיים שמטרידים את כולנו. לעיתים ״בריחה מהמציאות״ היא בדיוק מה שכולנו צריכים להרגיש יותר טוב ולהרגיש, אפילו במעט, שקט נפשי.

 

לסיכום

סרטים בז׳אנרים שונים יכולים לעורר בנו קשת רחבה של רגשות, בין אם מדובר על רגשות פחות נעימים כמו עצב, פחד, או אפילו כעס כלפיי סוף הסרט. אך סרטים יכולים לעורר בנו גם תחושה של השראה וחוזק נפשי שהצלחנו לקבל ולשאוף מצפייה במסרים של הסרטים. ככל שקשת הרגשות שלנו תהיה רחבה יותר כאשר אנו צופים בסרט, כך נרגיש יותר מחוברים ומעוררי השראה ותובנות כלפיי הסרט שצפינו בו.

צפייה בסרטים

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *