האם עישון סיגריה אלקטרונית פוגעת בתפקוד המיני?

רבות מדובר בתקופה האחרונה על הפגיעה שבאה לידי ביטוי בעת עישון של סיגריה רגילה עם טבק, אבל יש ברחבי הרשת מעט מידע בכל הנוגע להשלכות שבאות לידי ביטוי לאחר עישון של סיגריה אלקטרונית. בעקבות ההתעניינות הרבה שלנו בתחום, החלטנו לכתוב מדריך שבודק את ההקשר בין עישון סיגריה אלקטרונית לבין התפקוד המיני. אם גם אתם מתעניינים בנושא זה, כדאי שתקראו את המדריך הנוכחי ותקבלו את כל המידע שנחוץ לכם בנושא.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

אם אתם מכירים את המדריכים שאנחנו כותבים, אתם וודאי יודעים שאנחנו לא מדענים ואין לנו ידע מעמיק בכל הנוגע לסיגריות אלקטרוניות וההשפעה שלהם. לכן, בעת כתיבת המדריך הנוכחי, מצאנו את עצמנו זקוקים לסיוע מטעם מקור חיצוני. כדי להגיע לסיוע זה, פרסמנו פוסט ברשתות החברתיות וכתבנו שאנחנו צריכים מידע מאנשים שעושים שימוש בסיגריה זו באופן קבוע. פנו אלינו לא פחות מ- 43 משתמשים ששמחו לענות על השאלות שלנו. ריכזנו את כל הממצאים שעלו מהתשובות ומהם, הכנו לכם את המדריך הנוכחי.

 

בואו נציין תחילה את הנתונים של אלו סייעו בכתיבת המדריך

כדי שיהיה לנו קל להוציא את הנתונים מתוך כל המידע שקיבלנו, בחרנו לעקוב אך ורק אחר התשובות של אלו שמעשנים סיגריה אלקטרונית כפעמיים ביום, בבוקר ובערב. היה חשוב לנו לבדוק פלח מסוים במשתמשים הללו כדי שנוכל להגיע למסקנה שנוגעת לסוג מסוים מאוד של משתמשים. אז מדובר ב- 12 אנשים שעונים על הקריטריונים הבאים:

  • גברים ונשים
  • כולם בזוגיות
  • רובם ציינו שהם מקיימים יחסים מיניים עם בני ובנות הזוג

 

מה המסקנות של הסקר בנוגע לקשר בין שני המשתנים?

אז ביררנו להזכירכם, את הקשר בין עישון סיגריה אלקטרונית לבין התפקוד המיני. אנו מוכרחים לציין שציפינו לקבל תשובה וודאית וברורה, אבל גילינו שבמחקרים, זה לא תמיד עובד ככה. במהלך הבירור המעמיק שערכנו, גילינו שיש משתמשים שצורכים תרופות ותוספים מסוגים שונים שעשויים להשפיע על התפקוד המיני שלהם. כך שבעצם, עלה קצת קושי לבדוק האם הקושי נובע משימוש בתרופות או מעישון הסיגריה.

 

מה היו התשובות של אלו שלא צורכים תרופות?

מעטים מתוך אלו שענו על הסקר היו אנשים שלא צורכים תרופות כלל, מדובר ב- 6 אנשים בלבד. לדבריהם, הם לא חווים שום בעיה בתפקוד המיני שלהם והם משתמשים בסיגריה האלקטרונית כבר כמה שנים טובות כתחליף לסיגריה רגילה. לדבריהם, הם לא שמעו אל אחרים שחווים מצב כזה והם סבורים שאין קשר בין השניים בכלל.

 

לסיום

המדריך הנוכחי הראה לנו שכדי לבדוק את העניין באופן מעמיק באמת, צריך לערוך מחקר מקיף שצריך להתקיים בכותלי אוניברסיטה. אנחנו עשינו את המיטב כדי לבחון את הקשר בין השניים ואלו היו הממצאים שמצאנו בנושא. מקווים שהחכמתם ומאחלים רק בריאות.

חפיסת סיגריות

 

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *