גם למין – יש גבול

אנו חיים בעידן מודרני ובחברה שהולכת ומתפתחת מיום ליום, אך יחד עם זאת, גם עדיין קיימים מקרים בהם אנשים מוטרדים מינית, או חמור מכך, מוצאים עצמם קורבנות לעבירות מין מסוגים של אונס, בעילה בהסכמה ועוד. במקרים בהם מצאתם את עצמכם קורבנות לעבירות מסוגים אלו, יש אלן לפנות.

במקרים מסוימים, אנשים מוצאים עצמם מעורבים בתרחישים בהם הם נופלים להיות קורבן למעשה ידיו השפלות של אדם אחר, או אפילו קבוצה אל אנשים אחרים. לצערנו הרב, למרות העובדה שאנחנו חיים בחברה מאוד מערבית, עבירות מין לעולם אינן חדלות מלהתרחש. יתרה מזאת, לעיתים עבירות מין מוגדרות בתור עבירות אלימות, דבר אשר משפיע רבות על חומרת העונש, כמובן. העונשים על עבירות משתנים ושונים, היות והעבירות יקבלו גם הן גוון שונה ממקרה למקרה, אך קיימים מקרים בהם עבירת מין אינה תיחשב כעבירת אלימות חמורה. כדאי להכיר בהבדלים בין עבירות המין השונות, להבין באם נפלתם קורבן לעבירה כזאת או אחרת, ולבדוק מה אתם יכולים לעשות בנידון, אל מי ניתן לפנות ומה הצעד הראשון שעליכם לבצע במקרה של עבירות מין.

מין בכוח

עבירות המוגדרות קלות לעומת קשות 

החוק מבדיל בין סוגי עבירות המין, למרות שאין ספק כי לפעמים גם עבירה קלה עשויה לגרום לעוגמת נפש ענקית. התערטלויות בציבור, הן נחשבות עבירות חמורות פחות מאשר סוגים אחרים של הטרדות. בין אם הוטרדתם על ידי מתערטל בציבור, או שמא גודפתם וספגתם התבטאויות לא נעימות, עדיין כדאי לפנות אל עו”ד בתחום עבירות המין, היות ואם הרגשתם שלא בנוח והוטרדתם, יש מה לעשות בנידון.

יש להבדיל בין מקרי אינוס לבין מקרי סדום. על פי החוק, רק אישה יכולה להיאנס. מעשה סדום, הוא מעשה במהלכו חפץ או איבר מוחדרים לגופו של גבר ללא הסכמתו. באשר למעשה של בעילה בהסכמה, מדובר במקרים בהם הקטין או הקטינה מסכימים לפעולה של קיום יחסי מין, אך עדיין ניתן להאשים את האדם שקיים יחסי מין עמם, היות ועל פי החוק, הוא ניצל את מרותו ואת תמימותם של הנערים או הנערות.

עבירות מין – אתם קובעים את הגבול, לא רק החוק

בשורה התחתונה, אם אתם מרגישים שלא בנוח בעקבות התבטאות כזאת או אחרת של אדם מסוים, מומלץ תמיד לבטא את תחושותיכם בקול רם. אין ספק, לא כל אחד ואחת מרגישים בנוח לבטא תחושות כאלו בקול, כך שאם אתם סופגים התבטאויות מיניות בציבור או במקום העבודה, אתם יכולים לבטא את התחושות שלכם בכתב ולשלוח מכתב או אימייל לאדם המטריד.

בדרך זו, תוכלו ליידע את המטריד מבלי להתמודד מולו ישירות. ניתן לרשום במכתב משהו בסגנון: “זו היא אזהרה, והמכתב הבא יהיה חתום על ידי עורך דין עבירות מין”. בחלק ניכר מהמקרים, המטריד יירתע ויפסיק את פעילותו הנבזית. הוטרדתם וזקוקים לייעוץ? עו”ד עבירות מין בפגישה ללא התחייבות.

ספריי השהייה להתמודדות עם שפיכה מוקדמת לפרטים נוספים לחצו כאן.

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *