גוף ונפש והקשר הישיר לכאבים

רובנו לא יודעים זאת, חלקנו יודעים אך מעדיפים להתעלם. אך קיים קשר הדוק בין גוף האדם לנפש. מצבים של סטרס, לחץ, בעיות במשפחה ובזוגיות, עבודה אינטנסיבית אשר משליכה על אורח חיינו עלולה לגרום גם לכאבים בגוף. ניתן לראות מספר בלתי מבוטל של בעיות שהגוף עלול לחוות בזמן סטרס ובעיות נפשיות שונות. מה הם התסמינים? איך נוכל לטפל בהם? הישארו איתנו.

 

כאב – לא תמיד בא לסמל על מחלה

חשוב לדעת! כאשר אנו מרגישים כאב, בחלק גדול מהמקרים אין קשר למחלה כזאתי או אחרת. לדוגמא כאשר אתם סובלים מחום גבוה, הבעיה שלכם היא לא החום אלא משהו אחר. החום הוא בעצם הסימפטום שמאותת לכם שמשהו לא בסדר. בדיוק כמו בעניין החום כמו בעניין הכאב, לרוב מדובר בסימפטום שבא להעיד על בעיה אחרת לגמרי. אתם עוברים שינוי לאחרונה? מערכת היחסים עלתה על שרטון? אתם והבוס כבר לא מסתדרים? יכול מאוד להיות שזה הדרך של הגוף שלכם לתקשר עם הנפש. בין הסימפטומים נוכל לראות: כאבי בטן, סחרחורות ואת אחד הדברים הנפוצים ביותר – בעיה במערכת העיכול שיכולה להוביל עד כדי דלקת במעיים.

 

מתי הגוף מאותת לנפש שהוא במצוקה?

מצב של עייפות כרונית – אצל אנשים רבים אשר נמצאים בדיכאון, מחלות נפשיות ובעיות בחיי היום-יום, אנו רואים מעין מנגנון הדחקה שגורם להם להיות “מנותקים” מהמציאות. אנשים אלה מרבים לישון, ממעטים בשיחות, בנוסף ניתן לראות גם ירידה בתיאבון.

דלקת מעיים – כאשר אנו מדברים על דלקת מעיים אנו מדברים על מצב חולף או כרוני של: שלשולים, עצירות, כאבים בבטן התחתונה והעליונה. טיפול בדלקת מעיים חיידקית נעשית באמצעות אנטיביוטיקה ייעודית. עם זאת כאשר מדברים על מצב בו הנפש היא זאת שמשליכה על הגוף אין יותר מדי מה לעשות בנידון.

מערכת יחסים בעייתית – אצל אנשים רבים שנמצאים בזוגיות לא בריאה, אשר לא בנויה על יחסי אמון וכבוד הדדי ניתן לראות עליה ישירה בכאבים ובמקרים מסוימים כאבי בטן וגוף כרוניים.

גוף האדם

 

מה נוכל לעשות על מנת להקל על הסימפטומים?

מצב של עייפות כרונית – נצא כ – 3 פעמים בשבוע לאימון אירובי/ואנאירובי במשך 30 דקות לפחות. בעת האימון משתחררים חומרים הגורמים להנאה בגוף. תוכלו לבצע את האימון יחד עם חבר וכך גם לחזק את הקשרים.

דלקת מעיים – בדלקת מעיים הנובעת כתוצאה מסטרס ולחץ אין באמת תרופה אנטיביוטית, עם זאת תוכלו להסתפק בתרופות סבתא: כורכום, ג’ינג’ר, פרוביוטיקה, האזנה למוזיקה, יוגה ועוד.

מערכת יחסים בעייתית – מערכת יחסים לא בריאה היא אחד מהדברים השכיחים ביותר. לפני שאתם חושבים להרוס, נסו לשקם את מה שבניתם. תוכלו לעשות זאת באמצעות ייעוץ וטיפול זוגי במרכז, או לחילופין באזור הקרוב לביתכם.

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *