יש לנו במשפחה בעיית אימפוטנציה בגיל מבוגר מה כדאי לוודא

אחת הבעיות הפיזיולוגיות שאחוז גבוה מהגברים סבל מהן בגיל מבוגר, הינה בעיית אימפוטנציה. על פי מחקרים ובדיקות שנעשו בארה”ב ובמדינות שונות באירופה, מתברר כי מעל שבעים אחוזים מהגברים בגיל שבעים ומעלה סובלים מאין אונות ואינם מסוגלים למעשה לקיים יחסי מין בהעדר אמצעי עזר שונים, כולל גלולת הוויאגרה ואמצעים אחרים שלא כאן המקום לפרט את כולם. בגילאים צעירים יותר האחוז יורד מאד. כך למשל, 43.8 אחוזים מהגברים בעשור השביעי לחייהם סובלים מאין אונות, ואילו 14.8 אחוזים מהגברים בעשור השישי לחייהם סובלים מאותה הבעיה. למרבה ההפתעה, יש כחמישה אחוזים מהגברים בעשור השלישי והרביעי לחייהם, סובלים גם כן מאימפוטנציה. חוקרים שונים גורסים שהאחוז גבוה הרבה יותר, וצעירים פשוט אינם מעזים להודות בכך. חברות ביטוח המציעות פוליסת ביטוח מחלות קשות לגברים ונשים, שואלות כחלק מהליך האבחון של מחלה פוטנציאלית, שאלות באשר ליכולת המינית של המבוטחים לעתיד. מהם הגורמים העיקריים לבעיות אימפוטנציה בקרב גברים, על פי חתך גילאים? מה הקשר בין בעיות אימפוטנציה לבין בעיות או מחלות קשות אפשריות?

 

הגורמים העיקריים לאימפוטנציה על פי חתך גילאים

למעשה, בעיית אימפוטנציה מאובחנת אצל גברים רבים, כבר בגיל צעיר יחסית. בעשור השני והשלישי לחייהם, יסבלו כחמישה אחוזים מהגברים מבעיות זקפה קלות או חמורות, כאשר האחוז הולך ועולה ככל שהגיל מתקדם. במרבית המקרים, מי שבסובל מהבעיה הזאת בגיל שבו הוא אמור להיות בשיא הפוריות, הוא אדם הממעיט בפעילות גופנית, מרבה לשבת על הכורסה מול הטלוויזיה או מול המחשב והתזונה שלו לקויה. במקרים מהסוג הזה, שינוי הרגלי החיים עשויים להספיק על מנת להחזיר לאותו אדם את החיוניות שלו ואת היכולת שלו לתפקד היטב מבחינה מינית. בגילאים מתקדמים יותר, הסיבה לאין אונות נובעת ממתח, העדר פעילות גופנית וכן התחלה של התפתחות בעיות ומחלות שונות, דוגמת מחלת הסוכרת הפוגעת בצורה קשה באימפוטנציה הגברית. גם כאן, תזונה נכונה ואיזון רמת הסוכר בדם עשוי למנוע, או לכל הפחות לעכב את היווצרות האימפוטנציה. גברים הסובלים ממחלות לב וכלי דם, חשופים גם הם לסכנה של אימפוטנציה ועלולים לאבד את הזקפה שלהם בסמוך לאירוע לב, או זמן מה לפניו או לאחריו.

 

ביטוח מחלות קשות ושינוי הרגלי חיים

כאמור, אבדן הזקפה ואימפוטנציה הם מאפיינים עיקריים של גברים הסובלים מבעיות לב וסוכרת, אבל גם כאלה הממעטים בפעילות גופנית ומסתמכים על תזונה לא איכותית ובלתי מאוזנת. עם זאת, בעיית אימפוטנציה עלולה להצביע גם על סכנות ממשיות או סיכויים גדולים שהגבר הסובל ממנה לוקה יחד איתה במחלה קשה. כיון שכך, לפני רכישת ביטוח מחלות קשות עשויים גברים המעוניינים לרכוש פוליסת ביטוח כזאת בהקשר למצבם הפיזיולוגי, כולל שאלות אינטימיות הנוגעות לבעיית זקפה. אם אכן מאובחנת בעיה כזאת, עשויים המבוטחים להישלח לבדיקות השוללות מחלות קשות ונועדו לאבחן באופן הברור ביותר את הגורמים העיקריים והמשניים לאימפוטנציה.

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *