כאב ביצים: למה הוא מופיע והאם הוא מבטא בעיה?

כאב ביצים הוא יותר סלנג מקובל מאשר מצב רפואי. ועם זאת, מדובר בכאב אמיתי לחלוטין, שברגע האמת קשה להתעלם ממנו. אז מה מתרחש כשכואב באשכים? מה זה מבטא? האם זה מסוכן? ומה עושים עם גבר שמשתמש בזה כדי ללחוץ על הפרטנרית להיכנס למיטה?

 

בגלל זקפה שלא מומשה, אבל גם בגלל מצבים רפואיים

כאב ביצים נגרם בעקבות הצטברות של כלי דם שהגיעו לפין בעקבות זקפה, שלא הגיעה לפורקן. מדובר בתופעה שכל נער וגבר מכירים היטב ואת רובם הגדול המציאות תפסה בשלב כזה או אחר ואילצה אותם לוותר על הסקס או על החלק של האורגזמה. הכאב הוא כמובן כאב שמופיע באשכים ולמרות שלרוב מתייחסים אליו ככאב מהסיבה שהרגע פירטנו, עלולות להיות לו גם סיבות שונות לחלוטין, שמצריכות טיפול רפואי.

אחת הסיבות הללו היא וריקולציה, שיוצרת נפיחות או כאבים בשק האשכים בשל בעיה בשסתומים ובוורידים שבאזור. הופעת כאבים במקרה של וריקולציה היא יחסית נדירה, אבל עלולה להתחיל כמו כאב ביצים קטן ועמום, שמחמיר בהדרגה למצב חמור ובלתי נסבל.

הוריקולציה נבדקת בבדיקת אולטרה סאונד ולכן כל גבר שסובל מכאבים קבועים, שמחמירים עם התקופה, או שמבין שהוא סובל מבעיה נלווית כמו בעיית פוריות (אחת התוצאות הכואבות של וריקולציה), חשוב שייבדק אצל הרופא שלו. הטיפול לבעיה יחסית מוצלח ומאפשר להשיג וויסות חדש לזרימת הדם ממקור תקין, על ידי ניתוח.

 

ארבע תופעות שמעידות על כאב ביצים לא רגיל

כאבים באשכים יכולים לתקוף באופן יומיומי, שבועי ואפילו חודשי. קיימות המון סיבות למצב הזה, שכל גבר מכיר ולרוב הכאבים גורמים לגברים להילחץ ולחשוב שמדובר בסרטן האשכים. לכן דעו כבר עכשיו שסרטן האשכים מאופיין בגוש במקום ולא בכאבים. לכן כדאי להפחית את הפאניקה ולהירגע שניה. אז מה באמת מניע את כאב הביצים ומפר את שלוותן? הנה 4 סיבות אפשריות נוספות:

 

פיתול באשכים

אם חל עיוות באשכים וחלילה אחד מהם מסתובב סביב עצמו, האשכים מתעוותים ומופיעים כאבים. פיתול באשכים יכול להתרחש בעקבות בעיה רפואית מסוימת, כתוצאה מפציעה, חבלה, תאונה או מאמץ. הוא מתחיל בצינור הזרע ומשם ממשיך לכווץ את כלי הדם המוזרמים לתוך האשך. במצב זה, עלול להופיע סיבוך שיוצר מוות של רקמות האשך או נמק. במקרים קיצוניים, אפילו מוות של האשך בשל הפסקת זרימת הדם למקום. פיתול אשכים יכול להתבצע גם תוך כדי תנוחת שינה בעייתית או קיום יחסי מין. מעבר לכאבי הביצים, יחוש הגבר גם בכאבי בטן, בחילות והקאות. כמו כן, מראה האשך כנראה יהיה חריג. אם אתם חושדים שזה קרה לכם, מומלץ להגיע במהירות לטיפול.

 

בקע בטני, אבנים בכליות או סתם עצירות

גם האשכים מופעלים על ידי מערכת העצבים. העצבים הללו, מתחילים בחלל הבטן, הכליות ומערכת העיכול ומשם ממשיכים ומתפתלים עד ההגעה לתחנה הסופית – האשכים שלכם. אם אתם חשים בכאבי בטן, בעצירות, קלקול קיבה או חלילה התרחש אצלכם בקע, כל אחד מהמצבים הללו עלול להקרין גם לכיוון האשכים.

 

נוזלים שהצטברו בתוך שק האשכים

בתוך האשכים נמצאים מאות כלי דם, רקמות, נוזלים וכמובן עצבים. במצב שבו איזון הנוזלים בתוך האשך מופר וכמות הנוזלים גדלה ויוצאת משליטה, עלולה להתרחש נפיחות קשה ומובחנת. זוהי תופעה רפואית המכונה הידרוקל והיא מלווה בכאבים, כאשר הנפיחות יוצרת גודש. הידרוקלים נוטים להיעלם לבד כחצי שנה לאחר שהופיעו, אך במקרים חריגים יהיה צורך לבצע ניתוח.

 

כריתת צינור הזרע

זהו מצב שלא אמור לגרום להופעת כאבי ביצים, אבל הוא אפשרי. 2% מכלל הגברים שיעברו (כל גבר לסיבותיו הוא) את כריתת צינור הזרע, יסבלו מכאבים באשכים. הסיבה להופעת הכאבים לא ודאית, אך משערים שהכאבים הם כתוצאה מנזק עצבי, הודות לחסימת צינור הזרע. במצב זה, אם כואב לכם, מומלץ להיבדק. בייחוד עם האזור כואב לאורך תקופת ההחלמה מהניתוח.

 

הוא אומר שיש לו “כאב ביצים”: מה עושים עם מניפולטור שמנסה להשיג סקס?

אין כמעט גבר שלא ניסה להפעיל את קסמי ה”את עושה לי כאב ביצים” במטרה לגרום לנערה שלצידו להתרצות ולהיכנס למיטה בחדווה. לא ברור למה גברים מאמינים שכשהם פצועים, האישה שלהם תימשך אליהם יותר. זה כמעט כמו הקלישאה ההוליוודית, שבה גבר שמתאמץ להרשים את אהובתו ממהר לגנוב איזה כיסא גלגלים, לאלתר גבס ולהוסיף לטיול האקראי שלו לידה גם תינוק של שכנה או גור כלבים חמודי.

אבל האמת היא, ששום כאב ביצים הוא לא סיבה לומר כן. נערים ונערות שמסתקרנים לגבי סקס ועדיין תוהים האם להתנסות בו בפעם הראשונה, עלולים לקבל את הרושם שהם מייצרים לצד השני נזק, אם נגרמים להם כאבים. אם גבר טוען שכואב לו וזה בגלל האישה, הרי שהיא כרגע נדרשת לתקן את המצב ולהפיג את הכאבים.

עמוק בפנים, הגברים מבינים שכאב ביצים שכתוצאה מזקפה שלא באה על סיפוקה היא דבר די סביל וחולף, ברגע שהזקפה נעלמת לה. לכן הם בהחלט מבינים שמדובר בתירוץ ובכלי להפעלת לחצים. חשוב שנשים ונערות בעיקר, יבינו זאת גם.

אהבה ויחסי מין, אמורים להתרחש בצורה אינטימית ופרטית, שבה שני הצדדים מכבדים זה את זו ואינם מסתתרים מאחורי תירוצים, התחסדויות או הצטדקויות כלשהן. כדי לקיים יחסי מין, צריך ששני הנוכחים לא רק יהיו שם, אלא גם ירצו את זה ויסכימו לעשות את זה. אין זוג שלא צריך לקבל הסכמה זה מזו והם יכולים גם שלא להסכים.

מעבר לכך, גם אם הסכמתם, מותר לשנות את דעתכם, להתחרט ולהביע זאת בקול. רק אם שני הצדדים מעוניינים בסקס והם מביעים הסכמה בכל פעם מחדש, אפשר להמשיך. אם אחד הצדדים אומר לא, או משהו שמפרש חוסר רצון, צריך להפסיק.

קיימים גברים שמאוד מעוניינים להגיע לסיפוק מבת הזוג. זה לא אומר שהם לא רוצים בחברתה ולפעמים מדובר גם בזוגות אוהבים מאוד. אך גבר שמתרץ את קיום יחסי המין על ידי כאב ביצים, הוא גבר לוחץ, שבאותו רגע לא מתנהג ברגישות ובהתחשבות.

אולי גם לא מוכן לקבל סירוב. הוא בוודאי יסביר שבגללך הוא סובל כרגע מכאבים, שברגע שעומד לו הוא פשוט חייב להגיע לאורגזמה כדי שהכאב יפסיק וינסה לבקש ממך להתקדם בצעדים קטנים אל עבר המטרה. בינינו, זה בסדר שהוא ירגיש מאוכזב ואפילו קצת יכאב לו באשכים. הוא יתגבר על זה. לקיים יחסי מין בלי לרצות את זה באמת, הוא מצב הרבה יותר גרוע.

אם את מרגישה שבן הזוג מנסה להחמיא, אבל מתחת לפני השטח מנסה לשכנע, הוא סוחט רגשית. הוא ינסה לומר שאכפת לו ממך, אבל אם היה אכפת לך ממנו באותה המידה, כבר היית מסכימה. ובכלל, אם את אוהבת אותו ורוצה בטובתו – רק תוכיחי. האמת היא, שאם באמת אכפת לו הוא יכבד את רגשותייך ורצונותייך. מעבר לכך, אהבה אפשר להוכיח גם בהמון דרכים אחרות.

DateMe

אורולוג – תחומי טיפול

אורולוגיה הוא תחום רפואי שנוגע לבעיות שקשורות למתן השתן או נוזל השתן עצמו, דלקות בדרכי השתן וטיפול במומים באזור זה שנוצרות בקרב גברים, הרופא המטפל

קרא עוד »

אלכוהול ותפקוד מיני

המשקאות האלכוהוליים נמצאים שם עבורנו בשמחות ובאירועים המרגשים. בבירה על החוף, בשמפניה של הקידום בעבודה וביין האדום בדייט. צריכת אלכוהול יכולה דווקא לעזור לביישנים וחסרי

קרא עוד »

תיקון עקמת הפין

מקרה של עקמת פין יכול להיות לא נעים, ולגרום מסביבו תחושה לא נעימה של בושה. גברים אשר סובלים מעקמת פין יכולים למצוא את עצמם סובלים

קרא עוד »

טיפול תרופתי בבעיות מין

במחשבה ראשונה נדמה כי בעיות זקפה הם מנת חלקם של גברים מבוגרים בלבד, אך הסיטואציה בשטח שונה לחלוטין. בעיות אין אונות הפכו להיות בשנים האחרונות

קרא עוד »

השמנה ותפקוד מיני

קיימות לא מעט סיבות אשר יכולות לגרום לגברים להגיע למצב שבו הם מתקשים להגיע לזקפה או לשמור עליה לאורך זמן. מצבי אין אונות, הפכו להיות

קרא עוד »

בעיות שפיכה

שפיכה היא אחד מהתהליכים החשובים ביותר בעת קיום יחסי מין, ומדובר בפעולה שכיחה במיוחד אצל גברים רבים אשר מבצעים אותה באופן יזום. תהליך השפיכה עצמו

קרא עוד »

בעיות זקפה

קיום יחסי מין באופן סטנדרטי זוהי ללא ספק אחת מהדרישות הבסיסיות בכל מערכת יחסים. ברגע שגבר אינו מסוגל לשמור על זקפה לאורך זמן או שמא

קרא עוד »

בעיות באשכים

קיימות לא מעט סיבות אשר יכולות לגרום לגבר לסבול מבעיות שונות באשכים. המטרה הראשונית תהיה לאתר את הסיבה הגורמת לבעיה, וכמובן לאתר את הטיפול הנכון

קרא עוד »

בדיקות לתפקוד מיני

התפקוד המיני של גברים תלוי בתפקודם התקין של מגוון איברים הנמצאים בגוף האדם. בזכות תפקודם התקין של כל האיברים הגוף, הגבר יכול לשמור על זקפה

קרא עוד »

בעיות בתפקוד המיני

גברים רבים חווים תסמינים שונים אשר פוגמים באופן משמעותי ביכולת שלהם לקיים יחסי מין לאורך זמן. באמצעות טבע פלז’ר תוכל לחזור להיות הגבר שהיית, ואף

קרא עוד »