בדיקת PCR לפני טיסה – איך להתכונן?

ההתרגשות בשיאה, המזוודות ארוזות, האטרקציות מוזמנות וכל מה שנותר הוא לארגן את הדברים האחרונים לפני הטיסה. איך עליכם להתכונן לבדיקת PCR לפני טיסתכם? המשיכו לקרוא את המאמר ותדעו, שלא תפספסו את הפרטים הקטנים.

 

מה אפשרויות הבדיקה הקיימות?

טרם עשיית הבדיקה, ישנם – 2 סוגים של בדיקות שכדאי שתכירו. כשתדעו מה הן הבדיקות ומה ההבדל ביניהן, תוכלו למקד את החיפוש שלכם ולבצע את זו שנכונה לכם. שתי הבדיקות המוצגות כאן תקפות מבחינה רפואית אך שונות ברמת הדיוק, בזמן ההמתנה ובמחירן:

  1. בדיקת PCR לפני טיסה – הינה הסוג הראשון של הבדיקה אותה אולי תצטרכו לבצע טרם עלייתכם לטיסה. רמת הדיוק של הבדיקה גבוהה ובמידה והינכם נושאים את נגיף הקורונה, הבדיקה אמורה לגלות זאת באופן מהימן. בדיקה זו נערכת במרכזים השונים המאושרים על ידי משרד הבריאות וזמן ההמתנה עד קבלת התוצאה הינו עד – 48 שעות. במרכזים מסוימים, עד – 72 שעות. זמן ההמתנה עלול להשתנות בעקבות עומסים וגורמים שונים. מחיר הבדיקה משתנה גם הוא ממועד למועד ועל פי רוב הוא יקר יותר מסוג הבדיקה השני, בדיקת האנטיגן.
  2. בדיקת אנטיגן לטיסות הינה הסוג השני. רמת הדיוק של הבדיקה נמוך ביחס לבדיקת ה PCR המתוארת מעלה. במידה והינכם נושאים את נגיף הקורונה, בדיקה זו נחשבת למהימנה ומדויקת מעט פחות. על כן, לא כל המדינות והמוסדות הדורשים תוצאת בדיקת קורונה שלילית מכבדים. זמן ההמתנה עד קבלת תוצאת הבדיקה הינו בין – 15 דקות ל – 30 דקות מזמן לקיחת הדגימה. זמן ההמתנה עלול להשתנות, אך בכל מקרה יהיה מהיר יותר מתוצאת בדיקת ה PCR. מחיר הבדיקה משתנה ממועד למועד ועל פי רוב יהיה זול יותר מבדיקת ה PCR.

יש לציין את הסוגים של בדיקות האנטיגן הקיימים כיום : בדיקה מפוקחת (מוסדית) ובדיקה ביתית. שתי הבדיקות עובדות באופן דומה, אך הבדיקה המפוקחת היא המוכרת על ידי הרשויות. בדיקה ביתית מביאה תוצאה שלילית או חיובית תוך זמן קצר, אך איננה מוכרת על ידי משרד הבריאות ומכך איננה מוכרת טרם עלייתכם למטוס.

 

איך אני יודע איזה בדיקה עליי לבצע?

ב -72 השעות לפני טיסתכם, מומלץ להיכנס לאתרים המורשים על ידי המדינה אליה אתם טסים (אתר משרד הבריאות או אתר מהימן אחר). באתר, תחפשו את סוג הבדיקה שעליכם לבצע – בדיקה המוכרת על ידי הרשויות כתנאי כניסה למדינה.

 

מה עליי להביא לבדיקה, האם אני צריך הפנייה?

עליכם להביא לבדיקה את כרטיס הטיסה ואת הדרכון שלכם. אינכם זקוקים להפניה לבדיקת קורונה לפני טיסה לחו”ל ואינכם זקוקים להפניה מרופא. מחיר הבדיקה יהיה 297 שקלים לכל היותר, מחיר שנקבע על ידי משרד הבריאות.

 

לסיכום

מומלץ לוודא את ההנחיות בימים הקודמים לטיסה, כדי להיות בטוחים שלא היה שינוי. טיסה נעימה!

בדיקה חיובית

 

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *