קודם כל הבריאות: 6 סימנים לכך שיש בעיה בראייה שלכם

יש מעט דברים שחשובים כמו יכולת הראייה שלנו. מבטיחות בכביש ועד ליכולת לקרוא את הכתוביות על המסך, הראיה שלנו נמצאת במאמץ מתמיד, במיוחד בשנים האחרונות עם ריבוי המסכים והעלייה בשעות העבודה מול מחשבים בעבודות משרדיות. אספנו עבורכם 6 סימנים לכך שאולי הגיע הזמן לעבור בדיקת ראייה. 

 

1. אתם לא רואים בחדות כמו פעם

ברמה הפשוטה ביותר, ראייה מטושטשת עלולה להיות סימפטום ראשון של אובדן ראייה. איבוד פוקוס וקושי במיקוד בראייה יכול להתבטא בטשטוש של אובייקטים רחוקים (כמו שלטים בכביש) בעיות של מיקוד על דברים קרובים (כמו קושי בקריאה מספר למשל), או בטשטוש כללי. אובדן פוקוס יכול להיגרם מלא מעט סיבות, אבל הוא תמיד סיבה טובה ללכת לבדוק את הראייה אצל אופטימיטריסט מוסמך.

אתם לא רואים בחדות כמו פעם

2. אורות מרגישים נמרחים פתאום

עובדה שלא הרבה יודעים, אבל תחושה של מריחת אורות (כשאורות נראים בקווים מרוחים כמו למשל בזמן נהיגה בלילה) עלולה להיות סימפטום של צילינדר בעין. צילינדר, או בשמו המקצועי ״אסטיגמטיזם״, קשור ביכולת של הקרנית שלנו למקד קרני אור. צילינדר שמתפתח בעין יכול להיות גורם ללא מעט בעיות, וביניהן מריחה של אורות.

 

3. כאבי ראש חוזרים

לכאבי ראש חוזרים יכולים להיות לא מעט גורמים, אבל אחד הנפוצים שביניהם הוא התפתחות צילינדר, או בעיות במיקוד בעיניים כמו עלייה או ירידה במספר. כמובן שגם גורמים אחרים יכולים להוביל לכאב ראש ארעי, אבל אם אתם מרגישים שכאבי הראש מלווים אתכם יותר מכמה ימים בשבועיים האחרונים, בדיקת ראייה עשויה לעזור למצוא את הסיבה.

 

4. אתם מרחיקים ומקרבים את הטלפון מהפנים

לפעמים זה לא פשוט להבין שאנחנו סובלים מבעיית ראייה, מאחר והמוח מנסה למצוא מיקוד ולהשלים את התמונה החסרה. אם אתם מוצאים את עצמכם מרחיקים ומקרבים את הטלפון או הספר מהפנים כדי ׳׳לעזור לכם להתמקד׳׳, סיכוי טוב שאתם כבר עכשיו צריכים משקפיים חדשים.

 

5. עייפות מקריאה או בזמן צפייה בטלוויזיה

כאשר אנחנו לא רואים טוב, המוח מתאמץ יותר, והעיניים עובדות קשה יותר. דבר זה עלול לגרום לנו להרגיש מאמץ ועייפות אחרי צפייה בטלוויזיה או קריאה קצרה. העיניים מרגישות שהן צריכות הפסקה ומאותתות לנו שהן אולי זקוקות לבדיקה, מאחר והן לא עובדות חלק כמו שהיינו רוצים.

 

6. אתם מכווצים את העיניים הרבה

כיווץ שרירי העפעף שלנו הוא אחת הדרכים של הגוף שלנו לעזור לגלגלי העין והאישונים להתמקד באובייקטים מטושטשים. העפעפיים שולטים על כניסת האור לגלגל העין, מה שאומר שכשהעיניים מתקשות להתמקד, המוח יפעיל את העפעפיים ואנחנו נחווה כיווץ ממושך במהלך היום יום שלנו.

 

עם ראייה לא משחקים

עם דבר כל כך חשוב כמו הראייה שלנו חשוב לא לשחק משחקים. אם אתם מרגישים שאחד הסימפטומים שהוצגו כאן רלוונטיים לגביכם, אל תהססו – קבעו בדיקת ראייה בהקדם האפשרי. בעיות קטנות עלולות להוביל לקושי גדול יותר ככל שהן מוזנחות זמן רב יותר, ולעיתים קשה לתקן ולהחזיר את הגלגל לאחור.

בְּרִיאוּת

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *