באילו מקרים תהיו זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה?

מדינת ישראל מעניקה לכלל אזרחיה הטבות ופטורים מסוימים שיקלו עליהם במצבים מסוימים. פטור מתשלום עבור מס הכנסה הינו אחד המוכרים שבהם. יצאנו לבדוק מהם המקרים שיכולים להוביל לקבלת הפטור המשתלם. הישארו כאן ותגלו את תנאי הזכות ואיך אפשר להגיש את הבקשה שתחסוך לזכאים כסף רב.

 

המקרה ה – 1: עיוורון

מי שמחזיקים בתעודת לקוי ראייה או תעודת עיוור יכולים לקבל פטור מתשלום מס הכנסה. ראוי לציין שבמצבים מסוג זה, ניתן לקבל את הפטור באופן אוטומטי ומיידי, מתוך הבנה שמדובר במצב מורכב שמצריך את קבלת הפטור בהקדם. נדגיש שקבלת הפטור המיידי אינו מתאפשר בכל תרחיש. שכן, מרבית המקרים מצריכים בירור מעמיק מול נציגי המוסד לביטוח לאומי ומס הכנסה.

המקרה ה – 1_ עיוורון

 

המקרה ה – 2: קבלת 90% אחוזי נכות בעקבות מחלה

אנשים שנכחו בוועדה רפואית במוסד לביטוח לאומי וקיבלו מעל ל – 90% נכות, יכולים להגיש בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה  שתרכז את כל המסמכים שיוכיחו שהם זכאים לכך, כדי לקבל את הפטור שהם זכאים לו. ראוי לציין שיש רשימה ארוכה של מחלות שמאפשרות את קבלת פטור זה, מדובר למשל במחלות סופניות, כמו סרטן או מחלות כרוניות, לדוגמא, קרוהן, סוכרת ועוד. נדגיש בהזדמנות זו שיש אנשים שנקבעו להם אחוזי נכות נמוכים יותר מאלה שהוצגו לעיל, עשויים לגלות שהם אינם זכאים לקבלת הפטור, גם אם המוסד לביטוח לאומי קבע שיש להם נכות תפקודית של כ – 100%.

 

חושבים שאתם זכאים? כדאי שתגישו את הבקשה בליווי מומחים!

בשלב זה אתם וודאי מבינים אם אתם עומדים בקריטריונים לקבלת הפטור מתשלום מס הכנסה. כעת נציין בפניכם שהגשת הבקשה לפטור באופן עצמאי עלולה להתגלות כבעייתית, משום שזו עשויה להתבצע באופן רשלני (הרי אינכם מכירים בהליך באופן מעמיק) ולהוביל לדחיית הבקשה מצד משרדי מס הכנסה. לכן, נמליץ לכם לפנות בהקדם האפשרי לחברה מוסמכת בתחום שתסייע לכם בהגשת המסמכים. שכן, זו מכירה בהליך מקרוב והיא תוכל ללוות אתכם לאורך הדרך.

 

קיבלתם את הפטור המיוחל? כדאי שתדעו שמגיע לכם בונוס!

רגע לפני סיום המדריך, נציג בפניכם קצרה את הזכויות שמגיעות לזכאים לקבלת הפטור. נציין שהזכאות הבולטת ביותר נוגעת להחזרים רטרואקטיביים של תשלומי מס שבוצעו ב – 6 השנים האחרונות. מדובר בהחזר משמעותי שניתן לקבל באמצעות הגשת בקשה ייעודית שנשלחת למשרדי רשות המיסים על ידיכם או באמצעות החברה שתלווה אתכם בהליך.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המקרים שיאפשרו לכם לקבל את הפטור מתשלום עבור מס הכנסה. כעת אתם יודעים שמדובר במצבים מסוימים מאוד, כך שנותר לכם רק לבדוק אם אתם עומדים בקריטריונים שהוצגו לעיל. נאחל לכם רגע לפני סיום, שתדעו להסתייע בגורמים מקצועיים שילוו אתכם לאורך הדרך ויאפשרו לכם לקבל את המגיע לכם בהתאם לקבוע בחוק.

קיבלתם את הפטור המיוחל_ כדאי שתדעו שמגיע לכם בונוס!

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *