את מרגישה מצוקה נפשית? את לא לבד! כך תוכלי להתמודד עם התחושות

פעמים רבות בחיים אנחנו מרגישות מצוקה נפשית. לפעמים אנחנו מצליחות להתמודד עם זה בכוחות עצמנו בכל מיני אופנים שסיגלנו במהלך החיים. אבל לפעמים אנחנו עלולות להרגיש מוצפות מאד מבחינה רגשית וחשוב לשים לב לזה. אם את מוצאת את עצמך במצוקה נפשית ומוצפת בהרבה רגשות קודם כל תדעי שזה לגמרי טבעי וקורה לכולם בחיים. רגשות הם חלק בלתי נפרד מלהיות אנושי.

כולנו מתמודדים לפעמים עם דברים קשים ותגובה של מצוקה נפשית היא טבעית ופשוט חלק מהחיים. אל תהיי שיפוטית כלפי עצמך. הציעי לעצמך את אותה רמת חמלה ואמפתיה שהיית מציעה לחברה טובה והרשי לעצמך לבכות, להתפרק ולחוות את הרגשות שלך. חשוב שגם תדעי איך לעזור לעצמך להתמודד עם התחושות האלה. ישנן הרבה דרכים בהן תוכלי לעשות זאת. הנה כמה רעיונות וכיוונים איך להתמודד עם מצוקה רגשית.

 

שתפי חבר או חברה

אל תשארי לבד עם התחושות הלא פשוטות. שתפי חבר או חברה או מישהו מהמשפחה שאת מרגישה שיכול להבין אותך. אנשים שאנחנו אוהבים ואוהבים אותנו ישמחו לעזור לנו במצבים כאלה. הרימי טלפון או בקשי להפגש. אל תתביישי במצב שלך, הוא קורה לכולם והוא מאד אנושי. תני לקרובים אליך לעזור לך, להקשיב לך ואפילו לחבק אותך.

מרכז תמיכה מקוון, אנונימי ובטוח

העזרי במרכזי תמיכה

יכול להיות שהאופציה לפנות לחבר או חברה אינה זמינה לך כעת מכל מיני סיבות. לפעמים נעדיף דווקא לפנות למישהו שלא מכיר אותנו ולהעזר בהם לתמיכה נפשית ולפריקה. תוכלי לפנות למקומות כגון בשבילך – מרכז תמיכה אנונימי ובטוח. מדובר באחד המרכזים הבטוחים, האמינים והמקצועיים בארץ. הם יוכלו להציע לך אוזן קשבת ואף עזרה מקצועית. אל תחששי לפנות אליהם זו פעולה מאד פשוטה. הם מאד נגישים ותוכלי לעשות זאת בקלות.

 

חפשי עזרת מקוונת

בעידן המקוון בו אנו חיים היכולת לעזור לבני אדם במצוקה רגשית השתפרה מאד שכן אפשר לסייע לאנשים גם באופן מקוון. מרכז תמיכה מקוון, אנונימי ובטוח יכול להיות הדבר המושלם למצבך. כך תוכלי לוודא שאת שומרת על האנונימיות שלך ולא חושפת את עצמך יותר מכפי שמתאים לך כרגע. מרכז תמיכה הוא מקום עם אנשי מקצוע מנוסים ואנשים רבים פונים אליהם יום יום. לכן הם יוכלו להציע לך את העזרה לה את זקוקה במקצועיות סבלנות ואהבה. הם יוכלו גם להפנות אותך הלאה להמשך טיפול על מנת להרגיש טוב יותר, ולאט לאט לצאת מהמצב הרגשי המורכב אליו נקלעת.

 

עשי משהו שגורם לך להרגיש טוב

במקביל לבקשת עזרה ולא במקום, הרשי לעצמך לעשות משהו שיגרום לך להרגשה טובה. משהו מוכר ולא חדש שאת יודעת שיכול לשפר את הרגשתך גם אם רק קצת. לפעמים אפילו טיול קטן בפארק יכול לשנות את התחושות שלך. אז אם נקלעת למצב רגשי קשה ואת חווה מצוקה אל תשארי איתה לבד! את לא לבד! פני לקבלת עזרה ותוכלי להרגיש טוב יותר ולהתחיל טיפול משמעותי שישפר את חייך.

במצוקה נפשית

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *