אלו המחלות שמזכות בפטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה ניתן לאנשים הסובלים ממגבלות רפואיות מסוימות על מנת לסייע להם מבחינה כלכלית. הפטור ניתן בכפוף לכללים ותנאים הקבועים בפקודת מס הכנסה. סכום הפטור המרבי נקבע על ידי משרד האוצר ומשתנה מדי שנה. במאמר זה נתייחס למחלות שבגינן מוענקים פטור מתשלום מס הכנסה

 

עיוורון מלא או כמעט מלא

עיוורון הוא אובדן משמעותי של הראייה. מי שמוגדר כעיוור לצרכי מס יהיה זכאי לקבל פטור ממס הכנסה בכפוף לעמידה בהגדרה זו. עיוורון מלא מזכה בפטור מלא, בעוד עיוורון חלקי עשוי לזכות בפטור חלקי. על מנת לקבל את הפטור יש להוכיח כי חדות הראייה בעין הטובה יותר, עם משקפיים או עדשות מגע, היא 3/60 או פחות.

מחלות הפטורות ממס הכנסה

מחלות כרוניות קשות

מחלות כמו איידס, סרטן, ניוון שרירים, סקלרוזיס, תלסמיה ומחלות נוספות, במידה שהן גורמות למוגבלות משמעותית, עשויות אף הן לזכות בפטור ממס הכנסה. הפטור ניתן בהתאם לחומרת המצב הרפואי ורמת התפקוד של החולה. ככל שמצבו הרפואי קשה יותר, כך סכום הפטור גדל. כדי לקבל את הפטור יש לקבל אישורים רפואיים רלוונטיים.

 

נכות גופנית חמורה

אדם עם נכות גופנית חמורה הגורמת למוגבלות משמעותית בתפקוד היום יומי, יכול אף הוא להיות זכאי לפטור ממס הכנסה. דוגמאות לנכות כזו הן: קטיעה של גפיים, שיתוק כתוצאה משבץ או מחלה ניוונית, דלקת מפרקים ניוונית וכיו”ב. הזכאות נקבעת בהתאם למידת המוגבלות ולפי אחוזי הנכות שנקבעו בוועדה רפואית.

 

ירידה קוגניטיבית קשה

פטור ממס הכנסה ניתן גם לאנשים עם ירידה קוגניטיבית קשה הפוגעת בתפקוד משמעותי ביום יום. זאת במקרים כמו מחלת אלצהיימר, פגיעות מוחיות, דמנציה ומחלות דומות. גם כאן מידת הפטור נקבעת באופן פרטני לפי חומרת הפגיעה השכלית ומידת התלות בזולת.

 

אוטיזם

הלוקים באוטיזם, ובעיקר בתסמונת אוטיזם בתפקוד נמוך, עשויים להיות זכאים לפטור ממס הכנסה. הפטור ניתן לאוטיסטים הנמצאים בתפקוד נמוך באופן משמעותי, בהתאם להערכה פסיכיאטרית והתווית אבחנתית. גם כאן סכום הפטור תלוי במידת הפגיעה בתפקוד.

 

הפרעת קשב וריכוז קשה

בנוסף למחלות וליקויים שצוינו לעיל, גם אנשים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז קשה במיוחד (כגון  ADHD קיצוני) עשויים להיות זכאים לחלק מהפטור ממס הכנסה. זאת במידה ומדובר בהפרעה קשה הפוגעת מאוד בתפקוד בעבודה, בלימודים ובחיים האישיים למרות טיפול תרופתי אופטימלי. הזכאות נבדקת לגופו של עניין על ידי רופא מומחה.

 

וגם כמה מילים על ליווי מקצועי

פטור ממס הכנסה ניתן לעיתים לאנשים הסובלים ממגבלות רפואיות שונות, על מנת לעזור להם כלכלית להתמודד עם הקשיים. לצורך קבלת פטורים אלה יש צורך לעמוד בסטנדרטים ובדיקות של הרשויות הרלוונטיות. לכך מומלץ להיעזר באנשי מקצוע שיסייעו במאמץ. הזכאות לפטור וסכומו נקבעים לפי אחוזי הנכות הרפואית שנקבעת לכל אדם באופן פרטני לפי סוג המחלה או הליקוי, חומרתם והשפעתם על תפקודו היומיומי.

מס הכנסה

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *