איך עושים צילום שיניים בצורה מקצועית

בשנים האחרונות עלתה המודעות לטיפולי שיניים בקרב הציבור, צעירים ומבוגרים כאחד. לפני כל הליך דנטלי לפי שמתקיים לפי הספר, על הרופא לצלם את פה המטופל בצורה מקצועית ומכך לגזור את אופיו של הטיפול הצפוי. נועדנו עם רופא שיניים בקרית ביאליק, כדי לשמוע על ההליך, מה הוא צילום מקצועי, באיזה טכנולוגיה הוא מתבצע וטיפים נוספים שיעזרו לנו ולמפגש הראשון שלנו עם רופא השיניים להראות טוב יותר.

צילום שיניים הוא תהליך בו רופא השיניים מצלם את שיני הטיפול על מנת לתת טיפול טוב יותר, ממוקד ויעיל עבור המטופל. סשן הצילומים נותן תמונה רחבה ומפורטת על מצבו הדנטלי של המטופל ובכך להתחיל לבנות תוכנית עבודה על פיו. בעשור האחרון טכנולוגיית הרנטגן התפתחה משמעותית, באמצעות רנטגן כיום יכולים רופאי השיניים לממש באופן מקסימלי את כל הפוטנציאל המקצועי שלהם על מנת לתת למטופלים שלם את הטיפול המסור ביותר.

בנוסף אנו ממליצים על בדיקה מקיפה אודות רופא השיניים אותו אתם מתעקשים לפגוש. אנו לא מצפים שתעשו עבודת מחקר מטורפת ותהפכו בין רגע לד”ר לייעוץ ארגוני כדוגמת יורם דובובסקי. אך באמצעות שימוש נכון ברשתות החברתיות ומנועי החיפוש תוכלו למצוא מספיק מידע אודות הרופא המטפל, קהל לקוחות ורמת כדאיות.

רופאת שיניים

 

סוגי צילומי השיניים

ישנם 2 סוגי צילומי שיניים עיקריים –  צילומי נשך וצילומים פריאפיקליים.

צילום נשך – צילום נשך כיום הוא הצילום השכיח ביותר בקליניקות השיניים. צילום נשך מתבצע באמצעות סרט רנטגן בחלל הפה, בקרבת השיניים אותם אנו רוצים לבדוק. מטרתם של צילומי נשך הם לאבחן מצב עדכני של עששת, אבנית ואף מקרים של נסיגת חניכיים. צילומים אלו נעשים לצרכי מעקב, בדיקות כלליות והכנה לשתלים.

צילום פריאפיקלי – גם את הצילום הפריאפיקלי ניתן למצוא כיום בקליניקות השיניים. מטרתו של צילום זה הינו לתת תמונת מצב לגבי כותרות השן, חלקי המוסתרים מתח לחניכיים, שורש השן ואזור העצם. צילומים אלו נועדו לבדיקות במקרה של דלקת בשן, בדיקת עצמות. בשונה מצילום נשך הנותן תמונת מצב של כל הפה, בצילום פריפאקלי יתמקד הרופא במספר מועט של שיניים, בדרך כלל 2 עד 4 בכדי לתת אבחנה ברורה ביחס לפה. עד לא מזמן איכות התמונות ברנטגן הייתה נמוכה להפליא, כיום קליניקות רבות אימצו לעצמם מכשירים המספקים רנטגן דיגיטאלי שמאפשר תמונה ברזולוציה גבוהה. ממש כמו לראות סרט בנטפליקס. בנוסף לכל אלו יש עוד מספר צילומים בנושאים שונים: צילום פנורמי, צילום סיטי וצילום צפלומטרי הנועדות גם הן לאבחון מחלות.

עצרו הכל ובדקו! לפני שאתם ניגשים לקלינקה הקרובה לביתכם לבצע צילום שיניים ומבזבז את מיטב כספכם. בררו לפני אם מרפאת השיניים מחזיקה מכשור מתקדם הנותן אפשרות לרופא השיניים לקבל תמונה ברורה ולא מפוקסלת לגבי איכות הפה שלכם ותוכנית העבודה הקרבה. בנוסף, ניתן בדקו אם הצילום הוא בחינם. עשרות מקומות כיום עובדות בסבסוד עם קופות החולים, שווה בדיקה!

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *