איך להזרים דם לפין

זרימת דם תקינה היא דבר חיוני מאוד לבריאות. הדם מכונה “נוזל החיים” ולא סתם. תפקידו הוא להוביל חמצן ורכיבי הזנה לכל תאי הגוף ולהעביר מהם את הפסולת המצטברת. הדם מועבר דרך נימים, ורידים ועורקים וזרימתו היא בלתי פוסקת. אלא שקיימים דברים שעלולים לפגוע בזרימת הדם התקינה, בכמות הדם או בקצב הזרימה. כשאחד מהדברים הללו מתרחש, הדבר עלול להשפיע אצל גברים גם על הזקפה.

כאשר הדם לא מוזרם בלחץ גבוה אל הפין, מתרחשות הפרעות בזקפה. הפרעות אלה, כמו אין אונות, שפיכה מוקדמת וזקפה רפויה הן הסיוט של כל גבר, בכל גיל אפשרי. הן מגבילות מאוד את איכות החיים, יוצרות תסכולים רבים וכמובן מונעות את הדרך למין המספק והמהנה.

גברים שסובלים מזרימת דם לקויה לפין חווים משברים עמוקים בזוגיות עם בת הזוג, מתקשים לטפח ביטחון עצמי טוב, נוטים יותר לדיכאונות ולמתחים. אז איך להזרים דם לפין בצורה שתפתור את הבעיה? ליקטנו את כל העצות וגם את דברי המומחים שחשוב להכיר בנושא.

 

כיצד מוזרם דם לפין ומייצר זקפה?

הדרך של הגבר להגיע לזקפה אמנם קלה ביותר אם מסתכלים על זה מהכיוון הפסיכולוגי. על פי מחקרים, גברים חושבים על סקס אחת ל-7 שניות ומכאן שגם לחישה לאוזן או לבוש סקסי יכולים לעורר אצלם מיד את התשוקה ואת הזקפה. אבל מצד שני, עבור הגוף, זו משימה הרבה יותר מורכבת:

הזקפה מתרחשת כששני מנגנונים מאוד מסוימים פועלים יחד: הראשון – זרימה מוגברת של כלי דם אל רקמות הפין. השני – זרימה מואטת של דם היוצא מהפין. במילים אחרות, איבר המין אמור לקלוט כמות אדירה של דם “כלוא”, על מנת שיופעל לחץ על הרקמה החיצונית המוקפת במבנה ספוגי, כך שהאיבר יהפוך לזקור וקשיח.

בזמן שהפעולה מתרחשת, שרירי האזור מתרפים, כך שהם יאפשרו לכמות דם גדולה לזרום. באזור הפין עצמו, חלה התכווצות שרירים, שמחלישה את זרימת הדם היוצא מהפין. ככל שיותר דם יוזרם פנימה, הפין יתקשח ויגדל מבחינת אורכו והיקפו. מערכת העצבים היא זו שמפקחת “מגבוה” על המערכת כולה: מערכת העצבים הסימפתטית, היא זו שאחראית לתגובת הפין במצבי גירוי ולכן אפשר להבין מדוע במצבי לחץ או מצוקה, גברים יתקשו להשיג זקפה. המערכת אחראית גם לנושא השפיכה ולכן הדבר מסביר גם למה כמעט כל הגברים, מאבדים את הזקפה לאחר השפיכה.

זקפה יכולה להופיע גם באופן ספונטני, במהלך השינה, בבוקר ולאורך היום בקרב נערים מתבגרים.

 

איך להזרים דם לפין – כל התשובות לשאלה הקשה

ברגע שקיימת בעיה בזקפה, אפשר ללמוד מכך מיד שישנה בעיה בזרימת הדם. ולכן רבים תוהים כיצד אפשר להזרים דם לפין כך שהזקפה תתרחש בצורה התקינה שלה. חשוב להדגיש, שמבחינה רפואית כל כישלון במנגנון הזקפה מוגדר כאין אונות ולכן יש לפנות עם הנושא לרופא.

בבדיקה, הרופא המומחה (אורולוג בדרך כלל) נדרש לאבחן את הבעיה ולהבין מה המקור לחוסר זרימת הדם התקינה. עד לאבחון מלא וטיפול בבעיה, ניתן לקבל תרופות מרשם לויאגרה, סיאליס או לויטרה, המטפלים באופן קבוע בגברים שסובלים מהפרעות זקפה. בחלק קטן מהמקרים, יהיה צורך בתרופות מוזרקות שגורמות לזקפה ישירה, גם ללא גירוי מיני.

אין אונות יכולה להיות אינדיקטור לבעיה בריאותית נוספת. אם יש כלי דם פגום בפין, יכולים להופיע עוד כלי דם פגומים במקומות אחרים. ולכן כשמתחילות הפרעות בזקפה, הגוף מסמן על כך שכלי דם נוספים מתחילים להיסתם. מכיוון שכלי הדם בפין דקים במיוחד, הם ייפגעו ראשונים. בנוסף, על פי רופאים בכירים, בעיות בזרימת דם לפין נובעות בדרך כלל מבעיות פיזיות ולא מבעיות נפשיות, שנחשבות לגורם הנפוץ מבין השניים.

הזקפה מושגת על ידי זרימת דם מהאגן, כך שהפין מתמלא בדם ובלחץ גבוה כשהזרימה מפוקחת על ידי מערכת העצבים. הטסטוסטרון, הוא זה שאחראי לדחף המיני וגם לאותה תעבורה של כלי דם מהאגן, המתרפים ומייצרים זרימת דם גבוהה באיבר המין הגברי.

סוכרת למשל, ידועה כאחת המחלות המשבשות של מערכת העצבים ומכאן שהיא כרוכה בירידה ברמות הורמון הטסטוסטרון. אליה מצטרפת השמנת היתר (בעיקר בקרב גברים שטיפחו “כרס”) שגם היא גורמת להפחתה בטסטוסטרון ולירידה בדחף המיני. מטבע הדברים, ההשמנה גם מובילה להחמרה של מחלת הסוכרת.

כל התופעות הללו הן בעלות שם אחיד – “התסמונת המטבולית”. זהו שילוב נפוץ אצל גברים במאה ה-21 שבו לחץ דם, רמות סוכר גבוהות והשמנה לוקחים חלק גדול ומרכזי בבעיות הבריאות. ידוע שגם תזונה מלאה בכולסטרול ושומן רווי, עישון טבק ובעיות בבלוטת התריס עלולים לגרום לבעיות בזרימת הדם התקינה לפין.

 

כך תשפרו את זרימת הדם באופן טבעי

גם אם אתם נמצאים בתהליך רפואי שכולל בדיקות ושימוש בתרופות, בוודאי שקיימים מספר דברים שתוכלו לעשות כדי לשמור על הזרימה התקינה בפין או לעודד אותה. שינויים פשוטים באורך החיים בדרך כלל יעזרו לזרימת הדם להשתפר ועל הדרך, לשפר גם את הבריאות הכללית.

 

פעילות גופנית

ידוע שכושר מסייע לזרימת הדם ומעודד אותה ולכן חשוב לבצע כל פעילות גופנית אפשרית: הליכה, ריצה, תנועה, אימון בגישה מסוימת כמו יוגה, פילאטיס, אירובי וכד’. כשהגוף נמצא בתזוזה, קצב הלב מתגבר והוא מסוגל להפיק כמות גדולה יותר של דם ולהרחיב את כלי הדם עצמם. כשהתנועה מתבצעת, כלי הדם המוקפים בשרירים מקבלים מעין עיסוי ולכן הדבר עוזר. במצב של ישיבה מתרחשת חסימה לזרימת הדם לרגליים ובחזרה ונוצר לחץ על אזור המפשעה.

ולכן, ספורט כמו רכיבה על אופניים או ספינינג, איננו יעיל באמת לזרימת הדם התקינה לפין. בנוסף חשוב להימנע מישיבה או עמידה במקום ברצף לזמן ממושך ולבצע מידי פעם תנועות. המומחים בתחום ממליצים על ביצוע פעילות אירובית, תרגילי כוח ותרגילי מתיחות שיעזרו לזרימת הדם החלקה. גם שחייה או התעמלות במים תוכל לעזור, משום שהיא מאפשרת גם לאנשים שמתקשים בתנועה ומפחיתה נפיחות.

 

תזונה מאוזנת

כבר הזכרנו ששומן רווי ועתיר כולסטרול פוגע בזרימת הדם ובעורקים, אך להיפרד ממנו לא יספיק. חשוב לצרוך מזונות עשירים וחיוניים כמו סידן, ברזל, אשלגן וויטמינים על מנת לחזק את תפקודי הגוף ובכך גם לייצר תקינות ביתר המערכות. בהקשר התזונתי, רבים מהרופאים ממליצים לגברים הסובלים מבעיות בזקפה להימנע מצריכת אלכוהול מוגברת, משום שגם לה יש השפעה שלילית על העורקים.

 

הימנעות מעישון

השפעותיו של העישון מחלחלות לכל מערכות הגוף ומעשנים כבדים נוטים לתחלואה גדולה יותר באופן כללי. העישון עלול להזיק גם לזרימת הדם התקינה לפין ולכן רצוי להימנע ממנו, או להפחית משמעותית אם מדובר במעשן “כבד”. בהקשר הזה, חשוב לציין שגם סיגריה אלקטרונית ועישון סמים עלולים לפגוע באיבר המין. זו הסיבה לכך, שמעשנים כבדים סובלים לרוב מבעיות אימפוטנציה.

 

חשיבה חיובית

ולסיום, האמונה והאופטימיות מביסות כל מצב. למרות הנושא המביך והמתסכל, זה לא הזמן להיכנס לגישה שלילית ולהימנע מלטפל בעצמכם. ככל שתחיו זמן ממושך יותר מבלי לפנות עם הנושא לגורם רפואי ולקבל לכך טיפול, אתם עלולים להיפגע גם מבחינה רגשית וזוגית, לפתח דימוי עצמי נמוך וכמובן להימנע מכל כניסה למיטה עם בת הזוג. זרימת דם לא תקינה לפין היא מצב שאפשר לפתור ולטפל בו, אפילו להימנע ממנו באמצעות תרופות מרשם. ולכן חשוב שתסתכלו על הדברים גם מהזווית האופטימית.

פתרונות נוספים להזרמת הדם כמו גם הגדלת הפין תוכלו למצוא באקסטרה סייז.

DateMe

אוננות נשית

Girls Just Want to Have Fun”” מכריזה סינדי לאופר בלהיט המפורסם ואו-הו, כמה שהיא צודקת. לנשים כמו לגברים, יש יצרים מיניים, תשוקות, הנאות, צרכים וחשקים.

קרא עוד »

אוננות

אסור לדבר עליה, אבל כולם מבצעים אותה. היא טאבו, אבל נחשבת למאוד מומלצת. הדת, התרבות והחינוך שלנו לא רואים אותה בעין יפה, אבל היום כולם

קרא עוד »

איך לחזק את הזקפה

בעיות זקפה הפכו להיות בשנים האחרונות מנת חלקם של גברים רבים מכל הגילאים, כך שבהחלט צריך להתמודד עם הבעיה הזאת פנים מול פנים. לא פעם

קרא עוד »

איך להביא ביד

גברים רבים מוצאים את עצמם שואלים את אחת השאלות החשובות ביותר – איך להביא ביד? אומנם על פניו הפעולה הינה פעולה פשוטה, אך גברים רבים

קרא עוד »

איך מאוננים

איך לאונן? זוהי אולי אחת מהשאלות השכיחות ביותר בקרב בני נוער אשר נפגשים בפעם הראשונה עם המונח שנקרא אוננות. מדובר באחת מהדרכים היעילות ביותר להגיע

קרא עוד »

אוננות יתר

פעולת האוננות ברוב המקרים היא פעולה חיובית אשר יכולה לשחרר לא מעט לחצים ודחף מיני. כמעט כל רופא או איש מקצוע שתשאלו אותו יספר לכם

קרא עוד »