איך ללמד בני נוער על מהי מיניות בריאה?

אין ספק שבשנים האחרונות ישנה עלייה משמעותית במודעות בכל הנוגע לשיח על מיניות. הדבר בא לידי ביטוי גם בקרב ילדים קטנים ובעיקר בקרב בני נוער. שכן, תקופת גיל ההתבגרות מלווה בשינויים רבים ובהצפה של הורמונים שמצריכה הסבר מקיף ולא מביך על מיניות בריאה. בשורות הבאות נציין בפניכם איך אפשר ללמד בני נוער מהי מיניות בריאה בלי להביך אותם ולגרום לעניין להיות בדיחה.

 

הרקע לכתיבת המדריך

 את המדריך הנוכחי אנחנו כותבים לאחר שמצאנו בחדר של המתבגר שלנו חבילה של קונדומים. אנחנו הורים פתוחים מבחינה מינית וחשוב לנו שהילדים שלנו לא יחוו את העניין כמשהו שצריך להתקיים בסוד. אנו יודעים שלא כל ההורים מתנהלים באופן שכזה. לכן, חשוב היה לנו לכתוב מדריך מקיף בנושא שיאפשר גם להורים אחרים שאין להם רקע בתחום (אנחנו למדנו פסיכולוגיה מינית בעברנו) לקבל את המידע שיקל עליהם בהעברת המסרים באופן הנכון.

 

איך (לא) ללמד בני נוער על מיניות בריאה – טיפ מספר 1 : לא להגיד הרבה “לא”

 הכותרת שמופיעה מעל הפסקה הנוכחית עשויה מעט לבלבל אתכם, אז נעשה לכם סדר. בשלב הראשון חשוב שתדעו מה לא עושים כשמלמדים בני נוער על מיניות בריאה. בשלב זה אנחנו לא אומרים להם מה לא לעשות. למשל, אל תגידו לילדים שלכם לא להסתכל על מופעי חשפניות. אתם לא צריכים לעודד אותם להסתכל עליהם, אבל אתם יכולים לנקוט בגישה החיובית.

 

איך ללמד בני נוער על מיניות בריאה – טיפ מספר 2 : להגיע בגישה חיובית

 עכשיו אתם יודעים שהמילה “לא” צריכה לצאת מהלקסיקון שלכם בעת לימוד על מיניות בריאה בקרב בני נוער. אתם צריכים להשתמש בעיקר במילים חיוביות. אם נחזור רגע למופע החשפניות. אתם יכולים להגיד לילדים שלכם שצפייה במופע חשפניות היא דבר אחד ומיניות ומגע עם בן או בת זוג זה משהו אחר לגמרי.

 

אז איך ללמד בני נוער על מיניות בריאה?

 כדי שתוכלו לאפשר לילדים שלכם להבין מה זה מיניות בריאה בלי שהם ירגישו מובכים מהסיטואציה, אתם צריכים להעניק לכם את הכלים שיאפשרו להם להתנהל נכון בעת קיום יחסים. לכן, חשוב שפשוט תגידו להם את הדברים הבאים:

  • זה טבעי לרצות לקיים יחסים, רק חשוב לשים לב תמיד לצד השני ולבדוק שהעניין מתקיים תוך הסכמה הדדית
  • אל תקיימו יחסים כשאתם או הפרטנר\ית שלכם שיכורים
  • אם יש ספק שהצד השני אינו מעוניין בקיום יחסים, תעצרו הכול ותתלבשו במקום

אלו דברים בסיסיים שיכולים לשנות את ההתנהלות של הילדים שלכם בכל הנוגע להתנהלות מינית נכונה.

 

לסיום

 עד כאן המדריך שאפשר לכם להבין איך ללמד בני נוער על מיניות בריאה. כעת, נותר לכם רק ליישם ברוגע ובנשימה את המידע שצוין לעיל. מאחלים לכם הצלחה רבה.

חשפניות

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *