איך להתמודד עם פערים בחשק המיני בזוגיות ארוכה?

לעיתים במערכות יחסים ארוכות של זוגיות עלולות לצוץ בעיות שונות בקשר בין בני הזוג. הן יכולות להיות קשורות בוויכוחים על נושאים שונים, בעיות שצצות לפתע ואף בהקשר של פערים בחשק המיני אצל אחד בני הזוג או שניהם. איך ניתן להתמודד עם פערים מסוג זה? על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מה הכוונה בפערים בחשק המיני?

בזוגיות של קשרים ארוכים לעיתים נוצר מצב בו יש פערים בחשק המיני בין בני הזוג. הפערים יכולים לנבוע מסיבות “קלילות” כמו פשוט חוסר חשק רגעי, או מסיבות עמוקות יותר הקשורות למצב נפשי לא טוב, לבעיות מנטליות בזוגיות שמשפיעות על החיבור הפיזי בין בני הזוג, או בעיות אישיות של אחד מהפרטנרים או שניהם, כמו ערך עצמי נמוך, חוסר שביעות רצון ועוד.

לעיתים הפערים מגיעים רק בתקופות מסוימות או קצרות ולאחר מכן חולפים והקשר חוזר להיות כפי שהיה. עם זאת, יש מצבים בקשרים בהם הפערים נמשכים תקופה ארוכה ויש להבין מהיכן הם מגיעים בכדי לנסות לפתור אותם.

 

לחץ מצד אחד

ישנם מצבים בהם המיניות היא חלק מאד משמעותי בערך העצמי של אחד מבני הזוג, מצב כזה עלול לגרום לבעיות. כאשר אחד מבני הזוג בונה את הערך העצמי שלו לפני האם המצד השני חושק בו ומעוניין לקיים עימו יחסים, ברגע שהדבר לא קורה, הוא יכול להשפיע על הערך העצמי שלו. במצב כזה הוא ינסה בכל כוחו לגרום ולממש את החשק המיני שלו בכדי לא להרגיש את הערך העצמי שלו יורד.

כך הוא עלול ללחוץ על בן הזוג השני בצורה מוגזמת, זה יגרום לבן הזוג או להגיב בחיוב מתוך מקום של ריצוי או להתנגדות גדולה יותר. כך או כך שתי האופציות יכולות להוביל למצב בו לאותו בן זוג נוצרת התנגדות אוטומטית וכך עלול להיווצר פער בחשק המיני.

באופן כללי ערך עצמי הוא סיבה משמעותית בעניין של חשק מיני, כאשר לדוגמא אדם עם ערך עצמי נמוך ייחס את הקשר המיני לכך שהוא אינו טוב מספיק.

 

מה לעשות?

יש להבין מה הסיבה ולאחר מכן להגיע לפתרון בהתאם. אם נאמר הסיבה קשורה בקשר עצמו אפשר לחשוב על פתרונות כמו יחסים פתוחים לדוגמא, או טיפול וייעוץ זוגי. כך או כך חשוב לדבר על הדברים כמו כל עניין שיש במערכת יחסים בין בני זוג.

 

בסיכומו של דבר

במערכת יחסים עלולות לצוץ בעיות ומורכבויות שונות, אחת מהן יכולה להיות בפער בחשק המיני בזוגיות אורכת טווח. יכולות להיות סיבות שונות למצב כזה כמו ערך עצמי נמוך, פערים באופן כללי במערכת היחסים, חוסר עניין רגעי ועוד. חשוב לדבר על הדברים ובמקרה הצורך להיעזר באיש מקצוע שיכול לתת מענה נוסף לדבר. כך או כך חשוב שתדעו כי אפשר לפתור זאת.

גבר ואישה

 

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *