קנאביס רפואי: משלוחים, עלויות וסגולות הצמח

רבים הסובלים ממחלות שונות כבר הוציאו רישיון לקנאביס רפואי והחלו להשתמש בזנים שונים של הצמח על תצורותיו השונות בטיפולים. מי שמחזיק ברישיון בר תוקף ובמרשם עכשווי יכול להזמין את המוצרים מבתי המרקחת המורשים ואף לקבל אותם במשלוח עד הבית בהתאם למחירונים של המקומות השונים. במאמר זה נתמקד בחלק מהזנים המובילים בשוק כיום ונסביר לגבי ההשפעות השונות וההבדלים ביניהם בהקשר זה.

 

זנים מובילים

בישראל כיום מוצעים למעה מ-90 זני שונים של קנאביס רפואי תחת מגוון מותגים של יצרנים שונים ותחת כינויים משתנים. מרבית המוצרים השונים הם גרסאות שונות של שלושה זני קנאביס מרכזיים, אינדיקה, סאטיבה והיבריד. היחס בין הסאטיבה והאינדיקה בזני ההיבריד משתנה וכך גם לגבי אחוז החומרים הפעילים השנים. ראו הרחבה על קנאביס רפואי משלוחים.

 

ממקומות שונים בעולם

מה שקובע אם זן קנאביס הוא סאטיבה או אינדיקה אינו רמת החומרים הפעילים אלא המקור הגיאוגרפי ממנו הזן הגיע. זני האינדיקה מקורם בהרי הינדו-קוש ואילו זני הסאטיבה מקורם באזור מזרח אסיה, קזחסטן ורוסיה. זני האינדיקה מאופיינים בעובי וצורה ייחודית של העלים באופן המזכיר אצבעות רחבות וקצרות. לעומת זאת עלי המניפה בסאטיבה צרים וארוכים יותר.

 

סוג ואופי ההשפעה

הזנים נבדלים אלו מאלו גם באופי ההשפעה ולדבר זה חשיבות מבחינת העדפת הטיפול באינדיקה או בסאטיבה במחלות השונות. ההנחה המקובלת היא שזנים ממשפחת האינדיקה מספקים השפעה מרגיעה ומעייפת יותר ואילו זנים ממשפחת הסאטיבה ישפיעו בהעלאה רמת האנרגיה של המטופל. בכל מוצר, ההתאמה שלו לבעיות הרפואיות נגזרת מהיחס בין החומרים- THC ו-CBD.

 

עלויות קנאביס רפואי

מלבד עלויות האבחון השונות עד השגת הרישיון יש עלויות של המוצרים עצמם ועלויות של השילוח במידת הצורך. עם זאת בגלל שישנו מודל של תחרות בשוק, לעיתים ניתן למצוא מוצרים מתאימים מבחינת הזן הנחוץ בבית מרקחת מרוחק במחיר שיהיה משתלם לשלם על המשלוח. במקרים רבים ניתן לקבל גם משלוח עד הבית בחינם כאשר המרשם הוא על כמות גדולה יחסית.

על מנת להוזיל עלויות לא תמיד צריך להחליף זנים או לנסוע רחוק. ניתן לחפש זני קנאביס ברשת ולמצוא בתי מרקחת המבצעים משלוח עד הבית. כך תוכלו למצוא את המוצר בין אם בתפרחת, בשמן או במוצרים אכילים כמו גם, בזן החיוני לכם בהתאם למחלה ולמאפיינה ולהזמין אותה עד אליכם לבית במחיר סביר.

 

סיכום עלויות וזנים

לסיכום הנושא, מוצרי קנאביס רפואי אינם נמכרים במחיר אחיד בכל בתי המרקחת בארץ. ישנם זנים שונים ומוצרים שונים תחת מגוון כינויים ויש לבדוק ולהשוות את העלויות של המחיר והמשלוח ולרכוש בהתאם. חשוב למצוא את הזן והמוצר הנכון שנותן מענה מיטבי לבעיה הרפואית ממנה אתם סובלים ולהשתמש בהתאם להנחיות, על מנת למקסם את יעילות הטיפול.

זני קנאביס

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *