מריחואנה ופוריות – האם זה מסוכן?

קנאביס – לקח לנו זמן עד שאנחנו, אנשי החוק והסדר הסכמנו לגלגל את המילה הזו על הלשון מבלי להרגיש חשודים על פלילים. גם תחום המחקר נמנע עד לפני זמן לא רב מלהשקיע בלמידת הנושא מהסיבה הפשוטה שמריחואנה הוגדרה כסם מסוכן. כיום, עם הלגליזציה ההופכת את הקנאביס ליותר לגיטימי נרתם גם עולם המחקר לבדוק את השפעות החומר בהיבטים שונים נפשית ופיזית. 

כחלק מהעיסוק בתוצאות צריכת המריחואנה עולה שאלת מיליון הדולר: מה השפעתו של הקנאביס על היכולת להרות?

 

השפעה בעייתית – האמנם?!

השפעת קנאביס על זרע עד כה ידועה הייתה כבעייתית בהקשר לפוריות למרות שמבחינה מחקרית טהורה אין די הוכחות שיעידו על כך בבירור. אם כך, מה ידוע על הקשר בין צריכת מריחואנה ליכולת הזוגית להביא ילדים לעולם?

עד לפני זמן לא רב המדע קשר בין מריחואנה להשפעה שלילית על איכות הזרע בקרב הגברים מה שכאמור ניתן כהצעה ולא הובא כאמת מדעית שנחקרה לעומק.

צוות חוקרים מאוניברסיטת בוסטון יצא לחקור את הנושא. הממצאים? לא מה שחשבנו.

 

מריחואנה ופוריות

מערכת הבריאות בארצות הברית המוזילה מכספה מדי שנה סכום של למעלה מ-5 מיליארד דולר עבור טיפולי פוריות בקרב זוגות המתקשים להיכנס להריון עודדה את ניתוח השפעת צריכת הסם הנפוץ ביותר בקרב האמריקאים וזאת כדי להפחית בעלויות.

ממחקר ראשון שנעשה בתחום וחקר את הקשר בין צריכת הסם לפוריות נראה כי אין קשר בין חוסר פוריות למריחואנה.

נבדקות המחקר היו כ-4000 נשים מגיל 25-45 המשתייכות למערכת יחסים יציבה ואינן עוברות טיפולי פוריות כלשהם. כרבע מבני הזוג של הנשים  נענו והשתתפו אף הם במחקר.

 

קנאביס – עוד לא הכל ידוע

רגע לפני שאתם רוכשים מלאי בלתי מוגבל של קנאביס חשוב שתדעו כי הקשר בין קנאביס לפוריות מותיר עוד מספר שאלות מהותיות פתוחות זאת בהתאם להתבססות על מענה ודיווח עצמי של המשתתפים שאינו נחשב מספיק מקצועי להכריע בשאלה כה משמעותית. בנוסף, אין מידע ברור האם המידע אכן היה אמין והאם הנחקרים צרכו קנאביס על בסיס קבוע או באופן חד פעמי בלבד.

 

צעד לקראת העתיד

המחקר בנושא, שעוד לא מברר לאשורו את עניין בטיחות נטילת קנאביס בהריון מהווה לדעת החוקרים פריצת דרך ופתח לקראת ביצוע מחקרים מעמיקים יותר בתחום. בדיקות נוספות שיבחנו באופן מקצועי את השפעות הקורונה בקרב מספר רב של זוגות מארצות מוצא ותנאי צריכה שונים יאפשרו מתן אינדיקציה מדויקת יותר על השפעת המריחואנה על יכולת הכניסה להריון בקרב בני זוג הצורכים את הסם.

 

לא נוטלים סיכון

לפי ממצאי המחקר נדמה שלא ירחק היום והמידע המדויק יצא לאור. עד אז, מומלץ לזוגות המעוניינים להיכנס להריון להימנע מצריכה של קנאביס כדי להימנע מהספק.

תפרחת

 

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *