מה זה אמנות חושים?

כבר שנים רבות שאומנות חושים היא אטרקציה מהנה באירועים מסוגים שונים.  מופעים מסוג זה תמיד משאירים את הקהל עם פה פעור ורצון לעוד. אבל מה זה אומר בכלל להיות אמן חושים?, מה ההבדל בין זה לבין קוסמות ומה חשוב שיהיה למנטליסט? קראו על תחום זה בכתבה שלפניכם.

 

מיהו אמן חושים?

אמן חושים הוא איש מקצוע שמשתמש בשלל דרכים ומיומנויות בכדי לאתגר את החושים של האנשים שצופים בו. אם זה לנסות לשכנע בכך שהוא יודע לקרוא מחשבות ולהטמיע אותן, או להצליח לגרום לאנשים לראות דברים שלא קיימים באמת- אומנות חושים מתמקדת בטכניקות שונות שיוצרות תופעות שלמראית עין נראות על טבעיות, כשבפועל מדובר באדם שיודע לקרוא טוב מאוד שפות גוף, דרכי התבטאות של אנשים ועוד.

 

מה ההבדל בין קוסמות לאומנות חושים?

אומנות חושים היא אומנות שמשתמשת בהבנת הפסיכולוגיה האנושית וקריאת שפת גוף בכדי להצליח להשפיע על התנהגות של אחרים. למעשה, אפשר להגיד שמדובר בדבר שאכן דומה לקסם – פשוט קסמים שמשפיעים על המוח והדמיון ולא על חפצים ושאר דברים פיזיים.

למרות קווי הדמיון, מנטליסטים – כלומר אומני חושים – אינם נחשבים לקוסמים. בעוד שטריקים שונים של קוסמים דורשים זריזות ידיים ותחבולות תיאטרליות בכדי ליצור אשליות חזותיות שמצליחות להטעות את הקהל, מופע של אומן חושים מתמקד לרוב בפן הפסיכולוגיסטי יותר של המוח האנושי ובהשפעה שניתן להחיל עליו.

בעוד שקוסמים מסוימים ישלבו טריקים של קריאת מחשבות באקט שלהם, מופע של אומנות חושים בדרך כלל לא יכלול שום טריקים מסתוריים או אשליות בימתיות. חלק מאומני החושים אפילו יבצעו את המופע שלהם אך ורק במילים, ללא שום אביזרים.

 

מה צריך אומן חושים טוב?

אומני חושים בקיאים היטב בשלל תופעות פסיכולוגיות ובקריאת ניואנסים קטנים בשפת הגוף. הם חקרו לעומק את הדרך שבה המוח פועל, ובהתאם לכך הם יכולים למצוא את הנקודות בהם הם יכולים להשתלב פנימה. באמצעות היכולות האלה ומיומנויות טכניות שונות, אומני חושים יכולים לשכנע את הקהל שלהם שהם יודעים לקרוא מחשבות.

מעבר לידע והמיומנויות הללו, חשוב גם שאומן החושים יהיה כריזמטי ועם יכולת לסחוף קהל. בדרך זו הוא גם יצליח לבצע את כל הטריקים שלו טוב יותר וגם המופע שלו יהיה מרהיב ומרתק יותר.

 

ההיסטוריה של אומנות חושים

הביצוע המתועד הראשון לאומנות חושים הוא ממופע של קוסם במאה ה-16, אבל חוקרים רבים טוענים שהאומנות הייתה קיימת עוד קודם לכן. יש הטוענים אפילו שמקרים מסויימים לא מוסברים מההיסטוריה, של נביאים וחוזי עתידות, היו תוצאה של אומנות חושים.

למרות ההיסטוריה הענפה, אומנות חושים הגיעה למיינסטרים רק בתחילת המאה ה-19. אז החלו לעלות מופעים של מנטליסטים מפורסמים ודבר זה הפך לאטרקציה פופולרית עד היום.

מה זה אמנות חושים?

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *