מה הם הניתוחים האורתופדיים השונים?

ניתוח אורטופדי, או ענף האורטופדיה בכללותו, מתמקד בטיפול במערכת השרירים והשלד. זה כולל עצמות, מפרקים, רצועות, גידים, שרירים, עצבים ואפילו העור. ישנם סוגים רבים ושונים של ניתוחים אורטופדיים שיכולים לטפל בכל דבר, החל ממום מולד ועד לפציעה בדלקת פרקים. להלן כמה מהסוגים הנפוצים יותר של ניתוחים אורטופדיים השונים שאתם עלולים להידרש אליהם, על מנת לשפר את איכות חייכם.

 

ניתוח אורטופדי

ניתוח אורטופדי מומלץ בדרך כלל לחולים עם מצבי שריר ושלד שאינם מגיבים לטיפול שמרני. פציעה או מחלה של העצמות, המפרקים, השרירים, הרצועות והגידים עשויים להיות מטופלים ביעילות בניתוח אורטופדי. רוב הניתוחים האורטופדיים מבוצעים בעמוד השדרה, הירך, הברך, המרפק, הקרסול, הכתף ושורש כף היד.

ניתוח זה עשוי להתבצע באופן מסורתי או באמצעות ארתרוסקופ. ניתוח פתוח מסורתי הוא סוג פולשני יותר של פרוצדורה, בעוד ניתוח זעיר פולשני מתאפשר על ידי ארתרוסקופ, כלים מיניאטוריים וביצוע חתכים זעירים.

ניתוחים אורטופדיים

5 הניתוחים האורתופדיים הנפוצים ביותר

 

חלק מהסוגים הנפוצים ביותר של ניתוחים אורטופדיים כוללים:

 

1. ניתוח להחלפת מפרקים

הליך זה כרוך בהחלפת המפרקים הפגועים במפרק מלאכותי הנקרא תותב. התותבת עשויה מתכת, קרמיקה ו/או פלסטיק ברמה רפואית. ניתוחי החלפת מפרקים הם מלאים או חלקיים, תלוי בכמה נזק צריך לתקן על ידי המנתח האורטופד.

 

2. ניתוח מפרקים מחודש

מפרק תותב עלול להתבלות עם הזמן ולהזדקק לניתוח תיקון, המחליף למעשה חומר תותב בלוי בחומר תותב חדש. ניתוח תיקון עשוי להיות נחוץ גם אם גופו של המטופל דחה את החומר או שהוא לא הצליח לתפקד כראוי. בכל מקרה, המנתח יכול לבצע ניתוח מפרק רוויזיה. השתל הקיים מוחלף בשתל חדש.

 

3. תיקון שבר בעצמות

רוב העצמות השבורות נרפאות באופן טבעי עם אימוביליזציה וגבס. עם זאת, שברים מורכבים יותר עשויים להזדקק לסיוע כירורגי כדי שהעצם תתרפא בצורה נכונה. תיקון שבר עצם כרוך בקיבוע פנימי, שבו שברי העצם השבורים ממוקמים מחדש באמצעות לוחות, ברגים ו/או סיכות. במקרים מסוימים, החומרים המלאכותיים עשויים להישאר בתוך הגוף לאחר הריפוי.

ניתוחים אורטופדיים

4. איחוי עמוד השדרה

איחוי עמוד השדרה מומלץ לחולים עם בעיות בחוליות. בניתוח היתוך, העצמות הקטנות הסמוכות של עמוד השדרה מתאחות יחד כדי להחלים ליצירת עצם אחת. כתוצאה מכך, למטופל יהיה עמוד שדרה יציב יותר, מכיוון שהתנועה בין החוליות תבוטל. יתר על כן, היתוך בעמוד השדרה יכול גם לעזור להקל על תסמינים של בעיות בעמוד השדרה כגון מחלת דיסק ניוונית, עקמת, פריצת דיסק.

 

5. אוסטאוטומיה

לרוב מבוצעת על הברך, אוסטאוטומיה היא הליך כירורגי שבו חלקים מהעצם במפרק נחתכים מעט כדי להפחית את הלחץ על המפרק. זה מומלץ בדרך כלל לחולים עם כאבי מפרקים חמורים, כאשר המשקל הדוחף על המפרק יוצר תסמיני כאב ובעיות בהזזת המפרק. ניתוח אוסטאוטומיה יכול לדחות החלפת מפרק מלאה למספר שנים.

 

לסיכום

לכל שאלה ובקשה נוספת בנושא, אתם מוזמנים לפנות אל האורתופד המסור בארץ, רונן דבי. באתר https://www.ronendebi.co.il תוכלו למצוא את כל פרטי התקשורת ולהתחיל את הדרך שלכם אל עבר איכות חיים טובה יותר.

ניתוחים אורטופדיים

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *