כדור הקסם – האם פרופסיה באמת יכולה לעצור את נשירת השיער?

נשירת שיער היא בעיה נפוצה המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. ההשפעה הפסיכולוגית של נשירת שיער יכולה להיות משמעותית, ולהוביל לדימוי עצמי נמוך, דיכאון וחרדה. במשך עשרות שנים, החיפוש אחר “כדור קסם” לריפוי נשירת שיער נמשך.

פרופסיה היא תרופה שהוגדרה כתרופה פוטנציאלית לנשירת שיער, אך האם היא באמת יכולה לעצור נשירת שיער? בשנים האחרונות, טיפולי פלזמה עשירה בטסיות דם (PRP), התגלו כפתרון חדש ומבטיח, המציע מגוון יתרונות.

 

מהי פרופסיה

פרופסיה, היא תרופה שאושרה במקור על ידי ה-FDA בשנת 1992 לטיפול בהגדלת הערמונית. עם זאת, מאוחר יותר התגלה כי התרופה יכולה לסייע גם בטיפול בנשירת שיער. פרופסיה פועלת על ידי עיכוב ייצור ההורמון דיהידרוטסטוסטרון,  שהוא הגורם העיקרי לנשירת שיער אצל גברים.

הורמון זה, נקשר לזקיקי השיער וגורם להם להתכווץ, מה שמוביל לדילול שיער ובסופו של דבר להתקרחות. על ידי הפחתת כמות ה-דיהידרוטסטוסטרון בגוף, פרופסיה יכולה להאט או אפילו לעצור את נשירת השיער במקרים מסוימים.

כדור הקסם - האם פרופסיה באמת יכולה לעצור את נשירת השיער?

יעילות התרופה

עם זאת, פרופסיה אינה פתרון מובטח לנשירת שיער, היא עובדת הכי טוב עבור גברים שיש להם נטייה גנטית לנשירת שיער, ולא עבור כלל האוכלוסייה. יתרה מכך, לפרופציה יש כמה תופעות לוואי אפשריות, החל מירידה בחשק המיני, הפרעות זיקפה וכלה בגינקומסטיה (רקמת שד מוגדלת אצל גברים). לכן, חשוב להתייעץ עם רופא לפני נטילת פרופסיה ולשקול את היתרונות מול הסיכונים הפוטנציאליים.

 

טיפולי PRP

בשנים האחרונות, טיפולי פלזמה עשירה בטסיות דם (PRP) צברו פופולריות כפתרון חדש ומבטיח לנשירת שיער. PRP הוא הליך לא ניתוחי, זעיר פולשני, הכולל הזרקת טסיות דם של המטופל עצמו לקרקפת שלו, כדי לעורר את צמיחת השיער. הטסיות מכילות פקטורי גדילה המעודדים ריפוי והתחדשות רקמות..

כדור הקסם - האם פרופסיה באמת יכולה לעצור את נשירת השיער?

מהלך הטיפול

טיפולי PRP ,כוללים בדרך כלל שאיבת כמות קטנה מהדם של המטופל ועיבודו, כדי לבודד את טסיות הדם. לאחר מכן מזריקים את הטסיות לתוך הקרקפת של המטופל באמצעות מחט עדינה. ההליך נמשך כשעה, והמטופלים יכולים לחזור לפעילותם הרגילה מיד לאחר מכן. טיפולי PRP מבוצעים בדרך כלל בסדרה של מפגשים, בהפרש של מספר שבועות זה מזה.

 

יתרון הטיפול

אחד היתרונות העיקריים של טיפול PRP לנשירת שיער הוא שהם אינם ניתוחיים ופולשניים. בניגוד לניתוח השתלת שיער, הכולל הסרת שיער מחלק אחד של הקרקפת והשתלתו לאחר מכן, טיפולי PRP אינם דורשים חתכים או תפרים. המשמעות היא שאין סיכון להצטלקות, וזמן ההחלמה הוא מינימלי.

 

לסיכום

בעוד שפרופסיה הוכרזה כפתרון פוטנציאלי לנשירת שיער, ייתכן שהיא לא תעבוד עבור כולם ויש לה כמה תופעות לוואי אפשריות שצריך לקחת בחשבון. מצד שני, טיפולי PRP מציעים מגוון יתרונות שהופכים אותם לחלופה מבטיחה לטיפולי נשירת שיער מסורתיים.

כדור הקסם - האם פרופסיה באמת יכולה לעצור את נשירת השיער?

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *