ההבדל בין מנטליס לקוסם

רוב האנשים נמשכים לראות מופעי קוסמות, היפנוזה, טלפתיה ומה שביניהם. כאשר אנחנו רואים אמן חושים מופיע, המחשבה הראשונה שעולה לנו בראש היא שלאותו אמן יש חוש שישי או כוח על מסוים. מה שמעורר בנו את הסקרנות זהו בעיקר אלמנט המסתורין שכל אמן חושים משתמש בו, וזה בעצם מה שמשאיר אותנו מרותקים והמומים. אז מה בעצם ההבדל בין מנטליס וקוסם?

 

סגנון

לקוסם יש מטרה שונה מזו של מנטליסט לאירועים וכמובן שגם סגנון המופע שלו יהיה שונה. קוסם הוא כמו שחקן על במה, הוא ישתמש באלמנטים שונים במהלך המופע שלו – תלבושות, מוזיקה, חפצים שונים וכדו’. לעומת זאת, בהופעה של מנטליסט אין דגש כלל על דברים כאלה. מנטליסט ירצה כמה שיותר אינטראקציה עם הקהל שלו, כאשר המטרה היא בעצם לשכנע את הקהל שאין שימוש בתחבולות במופע. המנטליסט רוצה שהקהל יאמין שיש לו כוח על טבעי ושאין שום הסבר הגיוני לטריק שביצע.

 

תפיסת הקהל

נכון שמנטליסטים וקוסמים מרשימים אותנו ומושכים אותנו באותה המידה, אך הקהל יפרש שונה את המופעים של כל אחד מהם. כאשר קוסם מופיע, כנראה שננסה להבין את הטריק ואת האשליה, איך היא פועלת ומה הוא עשה. לעומת זאת, כשנראה הופעה של מנטליסט נצא ממנה עם שאלות לא פתורות, כאילו שראינו סרט שאין לו סוף – איך הוא ידע? איך הוא עשה?

 

סוג הטריקים

ההבדל העיקרי מתבטא בסוגי הטריקים והתרגילים שקוסמים ומנטליסטים מבצעים. מנטליסט חייב להיות אדם עם כושר שכנוע עצום. ההשפעה שלו היא שתגרום לקהל לחשוב שבאמת יש לו את היכולות האלה כדוגמת היכולת לקרוא מחשבות. מנגד, כאשר מדובר בקוסם, הקהל יודע מראש שהקסמים קשורים לאחיזת עיניים, כמו הקסם המוכר של הוצאת שפן מתוך כובע.

 

החוש השישי

החוש השישי בו משתמשים מנטליסטים אינו קשור לחמשת החושים המוכרים לנו (טעם, ריח, שמיעה, ראיה ומישוש), אלא שמקורו נמצא בתודעה שלנו. החוש השישי הוא שם כולל של יכולות שונות של המוח, למשל לקלוט גירוי חיצוני שלא נמצא בחמשת החושים בהתאם לתאוריות המקובלות, לקרוא מחשבות, להזיז חפצים בעזרת כוח המחשבה, טלפתיה ועוד.

את היכולות של החוש השישי ניתן ללמוד בעזרת תרגול של טכניקות שונות. לקוסמים יש טריקים מיוחדים משלהם שאין להם קשר לחוש השישי וליכולות השונות שהוא מספק. הם דווקא מסתמכים על חמשת החושים הרגילים.

אז בפעם הבאה שאתם סוגרים אירוע ומתלבטים אם להזמין מנטליסט או קוסם, תדעו את ההבדלים ביניהם ותוכלו להחליט מה מתאים לכם יותר לאירוע. לשלוח את הקהל שלכם הביתה המומים עם סימן שאלה שהמנטליסט שם בסיום כל טריק שעושה, או עם שיעורי בית של “איך הקוסם חתך את האישה לשתיים”. הכי חשוב שתיהנו מההופעה.

מנטליסט לאירועים

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *