אמא משקיעה – מה לומדים בקורס הכנה ללידה?

נכון, בעבר לא היו קורסים להכנה ללידה, ונשים רבות ידעו ללדת ללא בעיה. כל זה נכון בהחלט, אך קורס הכנה ללידה מהווה מהלך משלים וחשוב לא פחות מכל הדברים ששמעת מאמא ומסבתא, ומכל הדברים שקראת ולמדת לאורך השנים על היריון ולידה.

הקורס מקנה ליולדת ידע פסיכולוגי ורפואי, יחד עם כלים ושיטות להתמודדות טובה ונינוחה במהלך הלידה – כך שהיא מגיע אל הרגע המיוחל כאשר היא בטוחה בעצמה, פיזית ומנטלית. הקורס גם מחבר בין בן הזוג לכל מהלך הלידה, ומקנה ידע ושיטות התמודדות גם עבורו.

 

קורס הכנה ללידה – למה זה כל כך חשוב

נמצא במחקרים רבים כי קושי בהתמודדות עם צירי הלידה, יחד עם בעיות שונות הנגרמות במהלכה, נגרמו בשל מתחים וחרדות אצל היולדת ובסביבתה הקרובה (בעיקר בעלה). קורס הכנה ללידה נועד קודם כל להרגיע את ההורים הצעירים טרם הלידה, וחשוב מכך – בלידה עצמה. אותם מחקרים גם מצאו כי זוגות שהשתתפו בקורס הכנה ללידה עברו את הלידה בצורה טובה יותר, פיזית ומנטלית.

 

כלים להתמודדות נפשית בלידה

קורס הכנה ללידה מעניק לבני הזוג שיטות ודרכים מגוונות להתמודדות עם החששות והלחצים המלווים את תהליך ההיריון והלידה, בדגש על הרגעת הגוף והנפש הפועלים יחד. הכנה איכותית ללידה מקנה ערכים חשובים נוספים של גיבוש בני הזוג סביב תהליך הלידה, כך שהאישה לא מרגישה שהיא לבד בכל העסק.

הקורס מלמד על התהליך המתרחש בהיריון בגופה של האישה, וכיצד הוא משפיע עליה ועל העובר מבחינה פסיכולוגית. הלמידה של סוגי הנשימות וההרפיות, יחד עם סוגי העיסויים הנעשים ע”י בן הזוג במהלך הלידה, נועדו על מנת להרגיע את האישה ולתמוך בה בלידה. כמו כן, הקורס – אם מתקיים בקבוצה – מאפשר לחלוק את חווית ההיריון עם זוגות נוספים המשתתפים בו.

 

ידע זה כוח – במיוחד בלידה (וגם אחריה)

קורס הכנה ללידה מקנה ידע וכלים (תאורטיים ומעשיים) להתמודדות עם תהליך הלידה, ומקנה מידע חשוב אודות סוגי הלידות השונות, הנהלים בחדר הלידה, הכנה לטיפול ראשוני בתינוק, והכנה להנקה.

הלמידה אודות תהליך הלידה מפיגה את החששות והפחדים, ומסייעת משמעותית להרגעת האישה וכפועל יוצא מכך – לקידום הלידה. לאחר שתעברו את הלידה בהצלחה, חשוב שתדעו גם כיצד להתנהל עם התינוק אחריה. קיימת חשיבות רבה למתן ידע מקדים אודות ההנקה בכדי שהיא תצליח, וכדי שתוכלי להניק בשמחה ובקלות.

 

לסיכום

מטרת העל של קורס הכנה ללידה היא לגרום לבני הזוג להפנים ולדעת כי הלידה היא לא עונש ש”זוכים” לו לאחר תשעת חודשי הריון. הלידה היא תהליך מופלא, מסקרן, ומרגש. למידה אודותיה מסייעת להחזיק בנקודת מבט אופטימית ונרגשת על האירוע המשמעותי הזה, ומאפשרת לכם לעבור אותה יחד בשמחה ובאהבה. זה באמת לא משנה מה תבחרו – העיקר שתעברו את הלידה בבריאות ובהצלחה. מזל טוב!

תינוק בבטן

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *