איך מטפלים בבריחת שתן

בריחת שתן היא תופעה מטרידה המשפיעה על איכות חיי היום יום.

תופעה זו שכיחה הן אצל נשים והן אצל גברים, אשר רובם לא מגיעים לטיפול מתוך תחושת בושה.

מהי בריחת שתן ואיך ניתן לטפל בה?

 

בריחת שתן

בריחת שתן מתייחסת למצב בו האדם אינו מצליח לשלוט במתן שתן בסיטואציות מסוימות. ישנן סוגים שונים של בריחת שתן, הנבדלים ביניהם בסימפטומים ובסוג האירוע שקדם לדליפה. שני הסוגים הנפוצים ביותר הם:

  1. בריחת שתן כתוצאה מלחץ תוך בטני – מי שסובל מסוג זה של בריחת שתן, יגלה כי אינו יכול לצחוק, להתעטש או להתעמל מבלי שדולפת לו כמות קטנה עד בינונית של שתן.
  2. בריחת שתן כתוצאה מתחושה של דחף – אלו הסובלים מסוג זה של בריחת שתן חווים תחושה דחופה של התרוקנות לעיתים קרובות יחסית, וחוסר יכולת להתאפק עד למצב של מתן שתן בלתי נשלט. במקרים כאלו כמות השתן שדולפת גדולה יותר.

 

הגורמים לבריחת שתן

ישנם גורמים פיזיולוגיים ורפואיים העלולים להביא למצב של בריחת שתן:

  1. היחלשות של שרירי רצפת האגן – באמצעות שליטה בשרירי רצפת האגן מתאפשרת השתנה רצונית. במידה ושרירים אלו חלשים, דבר הקורה בעיקר בקרב נשים שעברו היריון ולידה, מתרחשות דליפות בלתי רצוניות.
  2. בעיות עצביות שונות העלולות להשפיע על השליטה העצבית בשלפוחית השתן.
  3. ערמונית מוגדלת אצל גברים – גדילתה של הערמונית בא על חשבון שלפוחית השתן, כך שהכמות אותה יכולה השלפוחית לאגור קטנה יותר, והצורך להתרוקן תדיר יותר, ויכול להביא למצב של דליפות באין שירותים קרובים בנמצא. גדילה של הערמונית עלולה לגרום גם למצב של אצירת שתן בו השלפוחית אינה מתרוקנת כמו שצריך, השתן נאגר ומביא לדליפה לאחר מכן.

 

ההשלכות של התמודדות עם בריחת שתן

מעבר לכך שזהו פשוט מטרד, התופעה גוררת לחץ מסיטואציות חברתיות. הפחד שהדליפה תתרחש ברגעים חברתיים יכולה להביא למצב של הימנעות מחיי חברה ולהוביל לדיכאון. בנוסף, בריחת שתן משפיעה רבות בכל ההיבט המיני גם אצל נשים, וגם אצל גברים – מבוכה מריח רע שהתופעה מביאה איתה, והחשש מפני בריחת שתן בסיטואציות מיניות.

 

דרכי הטיפול

טיפול בבריחת שתן יכול לשפר את איכות החיים שלכם. ביקור אצל הרופא ייתן לכם אבחון והמלצות לטיפול כתלות בסוג הדליפה, ובחומרת הבעיה:

  1. טיפול תרופתי המשפיע על השרירים המעורבים בהתרוקנות, והקלה על הסימפטומים של תחושת דחיפות בהטלת שתן.
  2. שימוש במוצרי ספיגה גבוהה.
  3. פיזיותרפיה לשרירי רצפת האגן – מומלצת בעיקר לנשים, אך לא רק. בפיזיותרפיה מחזקים את השרירים באמצעות כיווץ והרפיה. כיום קיימת טכנולוגיה אלקטרומגנטית חדשנית הפועלת על שרירי רצפת האגן ומחזקת אותם, בעוד המטופל אינו נדרש לשום פעולה יזומה.

 

אל תישארו עם הבעיה לבד!

מספר לא מבוטל של אנשים מתמודד עם דליפת שתן או אצירת שתן, ואתם לא צריכים להתמודד עם המצב לבד. כיום קיימים מגוון פתרונות טיפול, ישנים יותר ומתקדמים יותר, שיביאו לשיפור משמעותי בחיי היום יום שלכם.

 

כתם צהוב

DateMe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *